Черкашин С. В. Розвиток університетської освіти Німеччмни (ХХ - початок ХХІ століть) : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / С. В. Черкашин; Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди. - Харків, 2021. - 40 c. - укp.Окреслено історіографію проблеми розвитку університетської освіти Німеччини у вітчизняній (дореволюційній, радянській, пострадянській) та зарубіжній науковій думці. Науково обґрунтовано етапи та провідні тенденції розвитку університетської освіти Німеччини у визначених хронологічних межах: І етап (1899 – 1932) – активних пошуків нової моделі університетської освіти на тлі зростання ролі природничих, інженерних і технічних наук, запитів промисловості і потреб держави щодо підготовки нової генерації фахівців; ІІ етап (1933 ‒ 1944) – радикальної трансформації університетської освіти Німеччини в умовах націонал-соціалістичного режиму; ІІІ етап (1945 – перша половина 60-х рр. ХХ ст.) – відновлення зруйнованої війною і нацистською ідеологією університетської освіти в розділеній Німеччині; ІV етап (друга половина 60-х рр. – 1989) – зосередження уваги на вирішенні проблем університетської освіти, проведення широкомасштабних заходів з метою упорядкування освітньої експансії; V етап (1990 – 1997) – консолідації зусиль освітніх політиків і наукової громадськості задля посилення конкурентоспроможності університетської освіти об’єднаної Німеччини й упровадження ринкових механізмів в основу її управління; VІ етап (1998 – 2018) – реформування університетської освіти Німеччини в контексті глобалізаційних та інтеграційних процесів. Визначено наскрізні тенденції розвитку університетської освіти Німеччини упродовж XX ст. – початку XXI ст.; узагальнено й охарактеризовано погляди науково-педагогічної громадськості Німеччини ХХ – початку ХХІ ст. на роль педагогіки в цілому й дидактики вищої школи зокрема для розвитку університетської освіти; результати – положення й висновки щодо еволюції університетської освіти Німеччини та її провідних тенденцій упродовж ХХ – початку ХХІ ст. дають підстави для систематизації ідей, узагальнення досвіду й визначення перспектив його використання в процесі реформування університетської освіти України з урахуванням викликів, перед якими постає сучасне українське суспільство. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4НІМ) г
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА448550 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|