Калмиков Г. В. Психологія розвитку професійно-мовленнєвої діяльності майбутніх психологів : автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.07 / Г. В. Калмиков; Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди. - Переяслав, 2020. - 44 c. - укp.Розкрито взаємозв’язки між феноменами діяльності та спілкування, окреслено теоретичні передумови розвитку теорії діяльності та її реалізації в сучасній світовій науці. З’ясовано тенденції в розвитку психологічної теорії діяльності та психолінгвістики у зв’язку з професійно-мовленнєвою діяльністю особистості; встановлено співвідношення між мовленнєвим спілкуванням і мовленнєвою комунікацією в контексті професійної діяльності її суб’єкта. Дискурсивний вплив подано як спосіб реалізації професійно-мовленнєвої діяльності, здійснено її аналіз як психологічно самостійної діяльності мовленнєвого спілкування, розкрито суть мовленнєвого впливу – спеціалізованої форми професійної діяльності. Презентовано поняття «психологічний дискурс» як один з різновидів дискурсу в структурі професійно-мовленнєвої діяльності, визначено місце дискурсивного впливу в акті професійно-мовленнєвої діяльності психотерапевта (консультанта). В концепції дослідження психології розвитку професійно-мовленнєвої діяльності майбутніх психологів визначено методологічні засади її вивчення і моделювання, теоретичні основи емпіричного дослідження – зокрема, розкрито сутність авторської ідеї щодо діагностики діяльнісного та компетентнісного компонентів професійного мовлення і представлено концептуальні засади способів розкриття механізмів і закономірностей професійно-мовленнєвої діяльності. Згідно з розробленою нами концепцією сформульовано мету, завдання, теоретичні засади й представлено одиниці аналізу професійно-мовленнєвої діяльності майбутніх психологів, обґрунтовано вибір критеріїв і показників її діагностики, подано психодіагностичний інструментарій для виявлення стану та рівнів сформованості професійно-мовленнєвої діяльності бакалаврів психології, які вступили в магістратуру. Здійснено інтерпретацію результатів вивчення їхнього професійного мовлення, висвітлено особливості психолінгвістичної методики дослідження дискурсивних практик психотерапевтів (консультантів). З урахуванням цього презентовано розроблену автором психологічну лінгво-педагогічну систему розвитку професійно-мовленнєвої діяльності майбутніх психологів – зокрема, її психологічні лінгво-дидактичні принципи, програму і технологію розвитку та вербальні психотехніки формування дискурсивної компетентності. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.132-2 + Ю941.19:Ю9 р
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА445452 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|