РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000785649<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Костенко О. Р. 
Психологічні чинники розвитку відповідальності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. Р. Костенко; Національна академія педагогічних наук України, Інститут психології імені Г. С. Костюка. - Київ, 2021. - 24 c. - укp.

Дисертаційне дослідження присвячене проблемі вивчення психологічних чинників розвитку відповідальності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки. На основі теоретичного узагальнення різних підходів до вивчення природи та сутності відповідальності вітчизняними та зарубіжними психологами розглянуто відповідальність як складне соціально-психологічне явище, провідну морально-вольову рису, яка характеризується багатством прояву інтелектуальних, афективно-мотиваційних і діяльнісно-поведінкових компонентів. Звернено увагу на те, що особливої соціальної цінності відповідальність набуває у професійній діяльності вчителя. Розроблено психологічну модель відповідальності майбутнього вчителя, в якій відображено систему всіх типів ставлення особистості та відповідно чотири підструктури відповідальності: (соціальна, професійна, екологічна, відповідальність за саморозвиток) з їхніми вказаними вище компонентами. У процесі констатувального експерименту виявлено домінування низького та середнього рівнів відповідальності студентів перших курсів, з'ясовано об'єктивні та суб'єктивні чинники, які негативно впливають на неї. Розроблено й апробовано на практиці комплексну програму розвитку відповідальності, яка включала коригувальні та розвивальні методи, прийоми. Якісно-кількісний аналіз результатів формувального експерименту показав загальну тенденцію зниження середнього та низького рівнів в експериментальній групі, збільшення в ній показників високого та вище середнього на 31,7 % (разом). Доведено, що розвиток більш високого рівня відповідальності не є стихійним процесом, а можливий за умови безпосереднього психологічного впливу на систему ставлень особистості студента (до професії, людей, себе, навколишнього природного середовища); зміни позиції студента як пасивного об'єкта навчального процесу на позицію активного суб'єкта пізнавальної, творчої і громадської діяльності зі стійким і глибоким інтересом до самопізнання і самовдосконалення. Сформованість більш високого рівня відповідальності майбутніх учителів є одним із найважливіших факторів, який зумовлює ефективність їхньої педагогічної діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.9-8 + Ю935.213.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА448471 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського