РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000786186<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Микитейчук Х. І. 
Підготовка дитини до школи в системі дошкільної освіти Республіки Польща : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Х. І. Микитейчук; Національний університет "Львівська політехніка". - Львів, 2020. - 20 c. - укp.

Представлено компаративне дослідження педагогічного процесу підготовки дитини до школи в Республіці Польща, обґрунтовано його теоретичні й дидактичні засади, можливості їх конструктивної екстраполяції у теорію і практику дошкільної освіти України. Простежено розвиток наукових досліджень в галузі підготовки дитини до школи в Польщі в хронологічному та предметному вимірах. Систематизовано основні дефініції проблеми та розкрито підходи польських авторів до їх інтерпретації (дошкільна і шкільна зрілість, готовність до школи, інституційна готовність). Обґрунтовано соціальний аспект підготовки дитини до школи в дискурсі освітніх реформ, простежено детермінованість актуальності проблеми тенденціями раннього навчання дітей, обов'язковості передшкільної освіти, дискусіями навколо віку початку шкільної освіти. Констатовано стабільність розвитку передшкільної однорічної підготовки ("зерувки"), її юридичного закріплення у польській системі освіти як проміжного щаблю між дошкільною і початковою ланками, що організаційно відбувається у двох формах: 1) підготовчі групи в дошкільних закладах, 2) дошкільні відділення при початкових школах. Досліджено дидактичні аспекти підготовки дитини до школи в Польщі, висвітлено теоретичні засади, зміст та методику підготовки дитини до початку навчання читанню і письму, формування математичних компетентностей, підтримки соціально-емоційного розвитку. Охарактеризовано найбільш використовувані в практиці польських дошкільних закладів предметні методики (М. Богдановіч, Е. Грущик-Кольчинської, Г. Домана, І. Майхжак, М. Монтессорі та ін.); здійснено огляд програм соціального розвитку дошкільнят ("Друзі Зіпиі", "Формування просоціальних навичок маленької дитини", "Сильний старт", "Стаємо друзями", "Я можу вирішити проблему"). Обґрунтовано інноваційність педагогічної діагностики на етапі підготовки дитини до школи в Польщі, систематизовано й охарактеризовано діагностичні методики. Подальшого розвитку набули положення щодо доцільності вивчення конструктивного зарубіжного досвіду дошкільної освіти для модернізації вітчизняної галузі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч414(4ПОЛ) + Ч411.335

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА446173 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Автореферати дисертацій 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського