РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000786386<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Кривешко О. В. 
Теоретичні засади аналізу конкуренції на споживчих ринках / О. В. Кривешко // Бізнес Інформ. - 2021. - № 6. - С. 251-258. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто основі типи конкуренції на споживчих ринках. Більшість авторів при аналізі конкуренції ретельно аналізує марки-конкуренти. Запропоновано визначити вагомість впливу споріднених товарів, замінників і непрямих конкурентів. Усіх конкурентів на основі досліджень вітчизняних науковців поділено на такі групи: бажання-конкуренти; товарно-родові конкуренти; товарно-видові конкуренти (товари-замінники); марки- конкуренти. Проаналізовано кожну із зазначених груп і визначено, для яких типів споживчих ринків вона має суттєвий вплив. Зокрема, бажання-конкуренти борються за кошти споживачів на ринках товарів тривалого використання та предметів розкоші, але вони не властиві для соціальних товарів і предметів першої необхідності. Окрім цього визначено, що для продуктових ринків суттєвим є поділ конкурентів за: часткою ринку; присутністю в роздрібній мережі; територіальною ознакою; рівнем ціни. Частка ринку визначає загалом можливості впливу на споживачів і здатність диктувати умови на ринку. Рівень присутності товарів у торговельній мережі визначає легкість знаходження його покупцем. Збільшення присутності в конкретному регіоні відносно швидко збільшує частку ринку товару в цьому регіоні. Для споживчих товарів масового попиту характерна наявність не лише міжнародних і національних, але й локальних конкурентів. Така конкуренція вимагає від національних і міжнародних виробників більше зусиль для вивчення ринку та розробки стратегії. За рівнем ціни необхідно акцентувати увагу, передусім, на тих конкурентах, які змагаються в тій самій ціновій категорії. Дослідження ринку безалкогольних напоїв у м. Львові дало можливість більш детально виокремити специфічні характеристики конкуренції. Виділено основних конкурентів. Зазначено, що протягом останніх 15 років суттєво змінилася чисельність і склад як локальних, так і національних конкурентів. На основі цього розроблено карту вагомості конкурентів, яка дає можливість підприємству під час розробки стратегій конкурентоспроможності концентруватися на вивченні тих учасників ринку, які здатні відволікати увагу споживачів на себе.


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.295.321 + У542.120

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14572 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського