Макаренко О. В. Методика складання задач з медичної і біологічної фізики в контексті сучасних педагогічних технологій / О. В. Макаренко, К. С. Макаренко, В. І. Макаренко, Л. О. Матяш, О. В. Сілкова // Фіз.-мат. освіта. - 2020. - № 4. - С. 67-71. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.Мета дослідження - розкриття основних етапів складання та розв'язування проблемної ситуації в процесі навчання майбутніх лікарів під час вивчення медичної та біологічної фізики. Для дослідження використовували теоретичний аналіз, структурно-логічний аналіз змісту та структури навчального процесу, спостереження та статистичну обробку результатів дослідження. Надано аналіз процесу складання ситуаційних задач. Вони розкривають основні етапи роботи над проблемною ситуацією: виявлення задачної ситуації (проблеми); виявлення протиріччя у задачній ситуації; створення проблемної ситуації; виявлення та аналіз елементів ситуаційної задачі (первісна модель задачі); короткий запис умови задачі, з використанням рисунків, графіків, схем тощо; повторний аналіз умови задачі з виділенням протиріч і законів, що описують ситуаційну задачу; формулювання проблеми; висунення гіпотез; спрощення умови; вибір методів, прийомів, способів розв'язування задачі; генерація ідей щодо розв'язування задачі; перевірка гіпотез; побудова аналітико-синтетичного ланцюга; розв'язування задачі у загальному вигляді; аналіз моделі задачі, уточнення формулювання умови задачі; обчислення; перевірка й оцінка відповіді до ситуаційної задачі; дослідження задачі, її заключне редагування, постановка нових задач. Висвітлено особливості реалізації розроблених етапів у процесі викладання медичної та біологічної фізики для майбутніх лікарів у поєднанні з груповим методом. Відмічено, що у груповій діяльності викладач корегує роботу студентів опосередковано, керує їх роботою через систему проблемних запитань і така діяльність має характер співпраці. Досліджується вплив типу задачної ситуації на тип складеної задачі. Аналізуючи досвід роботи науковців, методистів і власний із цієї проблеми, можна зробити висновок, що використання завдань на складання проблемних ситуацій значно активізує креативне мислення майбутніх лікарів, сприяє особистісно-орієнтованому процесу навчання. Подальшого дослідження потребує ілюстрація на матеріалі медичної та біологічної фізики кожного з етапів роботи над проблемною ситуацією. Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)3
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж101424 Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|