РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000786458<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Postranskyy T. 
Traffic conditions and their impact on the functional state of the bus driver = Умови руху автобуса та їх вплив на функціональний стан водія / T. Postranskyy, M. Afonin, D. Kosynkin // Автомоб. трансп. : зб. наук. пр.. - 2021. - Вип. 49. - С. 45-53. - Бібліогр.: 20 назв. - англ.

Дослідження чинника людини у транспортних системах набувають все більшої актуальності враховуючи зростання рівня автомобілізації та розвиток транспортної галузі загалом. Відповідно до цього постає завдання щодо забезпечення належного рівня безпеки руху. На сьогодні у цій сфері зазвичай першочергово враховують особливості дорожніх умов та конструктивні параметри автомобільних доріг, проте часто упускають роль "фактора людини". При цьому, з розвитком методологій та технічних засобів, ці питання піддаються дослідженням та частково вирішуються. Таким чином, під час розгляду питань щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, необхідно приділяти значну увагу функціональний стан (ФС) та психофізіологічним якостям водіїв, надійності роботи, чинникам негативного впливу на їх організм тощо. Мета роботи - встановлення закономірності зміни ФС водія який керує автобусом під впливом різних чинників умов руху. Прийняті в роботі підходи, які необхідні для вирішення поставленої мети, базуються на теоретичних та практичних засадах щодо визначення показників ФС людини під час виконання професійної діяльності, їх нормативних значень, допустимих діапазонів змін тощо. Отримані математичні та графічні залежності враховують вплив таких чинників як: швидкість руху автобуса і висотне положення автомобільної дороги татривалість роботи водія, на ФС оператора цього транспортного процесу. В якості індикатора стану водія обрано ІН. Встановлено, що в цих умовах його значення коливаються в межах від 87 до 342 у.о. Виявлено, що зростання швидкості руху призводить до підвищення ІН водія приблизно на 35 %. Під час аналізу статистичних даних також встановлено, що найбільші значення ІН спостерігалися на ділянках доріг на висоті 250 - 320 м та 420 - 500 м. над рівне моря. При зростанні тривалості роботи водія значення ІН збільшувалося приблизно на 25 % та могло наближатися до значення у 250 у.о. Відповідно до вищезазначеного, можна стверджувати наявність впливу умов руху та роботи водія на його ФС. Отримані закономірності відображають вплив умов праці водія на показник його ФС, який у знаній мірі впливає на ймовірність безаварійної діяльності та, як наслідок, на безпеку всіх учасників дорожнього руху. Отримані результати дозволяють створювати рекомендації щодо врахування умов руху на маршруті та роботи водія під час створення графіків його роботи та відпочинку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.195-6 + О335.53-01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70158 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського