РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000788841<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Bohdanova Yu. 
Principles of space perception in nature, theatrical scenography and architecture = Закономірності сприйняття простору в природі, театральній сценографії та архітектурі / Yu. Bohdanova // Architectural Studies. - 2020. - 6, № 1. - С. 135-142. - Бібліогр.: 141 назв. - англ.

Сьогодні звичайна людина, не залежно від ритму свого життя, перебуває щонайменше у трьох різних середовищах. Природне (не змінене людиною) - займає найбільший за вимірами простір. Театральне чи театралізоване (середовище перевтілень на короткий термін часу) - зосереджене в локальних, невеликих за розмірами просторах інтер'єрного чи екстер'єрного характеру. Архітектурне - міське (антропогенне - повністю змінене людиною), що зважаючи на свої параметри та окреслені межі займає середню позицію між природним і театральним. Ці з першого погляду, дуже відмінні середовища є мікросвітом існування людства, не залежно від того, за якими правилами вони творяться. Проте, напевно, ще з давніх часів людина цікавилася закономірностями організації природного середовища та намагалася відтворити його у власних моделях. Звернено увагу лише на деякі з них, що є найбільш характерними: перспектива, з візуальним акцентом і вертикальна, ритмічність (повторюваність), центричність, взаємопроникнення (перемішування) природного та антропогенного середовища, футуристичні (скульптурні) домінанти, динаміка. Роздуми щодо закономірностей творення та сутності простору почалися ще в античності. Класичне розуміння Всесвіту, як такого, що існував та існуватиме незмінним завжди, згодом змінилося на уявлення, в якому він еволюціонує в часі. Простір і час - це гранично загальні поняття, більш загальні важко навіть уявити. Законами побудови простору цікавились художники доби Відродження, аби отримати змогу реалістично передавати середовище на своїх полотнах. Сьогодні питання пошуків закономірностей побудови простору не тільки не являється вичерпаним, а набуває дедалі складнішого характеру досліджень. Метою публікації - намагання визначити деякі характерні закономірності організації та сприйняття людиною середовища, що існують незалежно від того, чи простір є антропогенним, чи природнім, чи замкнутим, чи відкритим, чи існує буквально, чи зображений на полотні театральної завіси, переданий завдяки образному мисленню художника. Розуміння деяких вище перелічених універсальних закономірностей сприйняття світу та простору надають можливість людині, відтворюючи їх за допомогою різних прийомів, моделювати своє власне середовище. Проектуючи будинки, вулиці та цілі міста архітектори часто копіюють і переносять в свої твори те, що вони побачили у природі. У сценографічному мистецтві, де художник має стиснути простір і час відповідно до розмірів сцени та довжини спектаклю, ці прийоми використовуються для зображення простору на пласких поверхнях завіс, або при побудові макету сцени. Середовище міста, незважаючи на свої значно більші параметри ніж театр, за умови розуміння та грамотного застосування цих прийомів, саме може стати простором театралізованої дії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.91 + Щ330.771 В2:Ю9 + Щ11 В2:Ю9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж44045 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського