РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000788843<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Bohdanova Yu. 
Phenomenology of perception of architectural monuments by students acquiring art education (through the example of a graphic plein air dedicated to "The Year of Ivan Levynsky") = Феноменологічне сприйняття пам'яток архітектури студентами художньої освіти (на прикладі графічної практики-пленеру до "Року Івана Левинського") / Yu. Bohdanova, Z. V. Klymko // Architectural Studies. - 2020. - 6, № 1. - С. 149-156. - Бібліогр.: 155 назв. - англ.

Художня освіта покликана надати студентам наукові знання та практичні вміння, що в поєднанні з креативними здібностями надасть змогу отримати добре підготовленого спеціаліста. Окрім суто раціональної складової (опановування знань методом вивчення дисциплін) є ще й інший підхід - ірраціональний (феноменологічний), що базується на розумінні оточення використовуючи інтуїцію та емоції. Художній пленер, присвячений творчості І. Левинського у рамках "Року Івана Левинського у Львові" був організований за підтримки Львівської організації НСАУ. Напрацьовані впродовж цього заходу роботи мають цікаві особливості. На акварелях Турчин Н. і Климко З. зображено фрагменти огорожі бурси "Народний Дім". Але на першій, це пофарбований зеленою фарбою метал на тлі теракотової стіни, а на другій - золотисто-коричневий колір швидше натякає, що це залізні грати, ніж передає їх реально. В роботах Опришка Р. видно з якою точністю він намагався відтворити об'ємно-просторове вирішення та фасадне опорядження балкону вілли "Марія" та фронтону над входом до будинку по вул. Чупринки, 17. І хоча загалом видно ще певну несміливість, яка не надає можливості вільно імпровізувати з об'єктом творчості, проте цю особливість автор вправно заміняє старанністю побудови та графіки. Зображуючи еркер будинку Тхоровська О. намагалася визначити для себе найважливіші конструктивні елементи та деталі фасаду, аби стилізувати об'єкт. Проте він залишився добре впізнаваним. Ескіз невеликого будинку зі шпильчастою вежею на вул. Коновальця, 71, виконаний Турчин Н. у легкій акварельній техніці, дуже емоційно передає не тільки цей конкретний об'єкт, а й загальний характер забудови дільниці, що потопає у зелені садів. Аналізуючи роботи практики-пленеру, можна зауважити характерну особливість. На початкових курсах, коли студенти ще не мають вичерпних знань для передачі архітектури вони керуються у великій мірі емоціями та інтуїцією. Це спричиняє проблеми з правильною побудовою об'єктів. І навпаки, ті студенти, що грамотно побудували об'ємно-просторову модель зображуваного будинку чи фрагменту, практично позбавили його емоційного наповнення. Це доводить актуальність поєднання інтуїтивного (феноменологічного) та науково-практичного (раціонального) підходів у навчальному процесі з підготовки фахівців художньої освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ11р(4УКР)3 + Ю945.421

Шифр НБУВ: Ж44045 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського