Луговенко Т. Г. Символіка кольороназв у балеті / Т. Г. Луговенко, В. А. Грек // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб.. - 2019. - Вип. 32. - С. 115-120. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.Виявлено роль колірних прикметників у назвах балетів. Доведено, що колірні лексеми у назвах балетів є семіотичними маркерами - дієвим способом активізації уваги та уяви глядачів, що породжує відповідні асоціації та почуття. Колір виступає важливим засобом не лише образної характеристики героїв, а й сприяє цілісному осягненню художнього образу твору. Також колір у сценографічному оформленні балетів є композиційним фактором змістовного поглиблення твору. Кольороназви художніх творів спрямовують увагу на систему колірної символіки, що у балетному театрі, зазвичай, є типовою. Зазначено, що в балеті сформувалися як власні стійкі асоціації ("білий балет" - білий колір як символ абсолютної чистоти та безтілесності), так і загальноприйняті (чорний - смерть: "Чорна шаль"; червоний - кров: "Червона Жизель"; блакитний - свіжіть, кохання: "Блакитний Дунай" та ін.). Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.420.77
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|