РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000792018<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Павельчук І. А. 
Постімпресіонізм в українському живописі XX - початку XXI століття: історичні витоки, джерела інспірацій, специфіка розвитку : автореф. дис. ... д-ра мистецтвознавства : 17.00.05 / І. А. Павельчук; Львівська національна академія мистецтв. - Львів, 2020. - 36 c. - укp.

Досліджено процес адаптації французького постімпресіонізму в українському живописі XX - XXI ст. Уперше проведено межу між постімпресіонізмом як історично зафіксованою течією ар нуво та постімпресіонізмом як новою традицією формального живопису - процесом еволюційно-репродуктивним, не обмеженим географією і часом. Висвітлено та теоретично осмислено явище українського постімпресіоністичного живопису XX - початку XXI ст. Систематизовано широкий масив українських та іноземних живописних творів, літературних і архівних джерел 1860 - 2020 рр. Розкрито інтегральний зв'язок процесу формування українського постімпресіонізму XX ст. із загальноєвропейським мистецьким дискурсом останньої чверті XIX - початку XX ст. Сформульовано періодизацію постімпресіоністичної тенденції в образотворчому дискурсі України XX - XXI ст. Обґрунтовано системно-послідовний характер поширення постімпресіонізму в українському мистецтві XX - початку XXI ст. Постімпресіонізм розглянуто як "гібридне" мистецтво, у якому синтезувалися три парадигми ар нуво - японізм, імпресіонізм, символізм, взаємопроникнення яких спричинило тринітарну синергію постімпресіоністичного живопису. Доведено, що етнографічний аспект японських гравюр переосмислили піонери модерну як естетичний засіб, що підкреслює національний стиль. Розкрито самобутність українського постімпресіонізму, традиції якого розвивалися в різних історико-культурних мистецьких осередках України упродовж XX - початку XXI ст. Обґрунтовано зв'язок українського постімпресіоністичного синтезу з традиціями народного мистецтва й українського фольклору. Доведено, що за умов кризи світової глобалізації націєтворчий потенціал постімпресіонізму сприяє національно-культурному самозбереженню. Вдосконалено концептуальний підхід до інтерпретації творів українського живопису в контексті європейського японізму та постімпресіонізму. Набули подальшого розвитку концепції: про обґрунтування засобів художнього міфотворення (синтез мистецтв, Gesamtkunstwerk і синтетизм); про опосередковані аспірації, коли естетика укійо-е масово засвоювалася через інтерпретації піонерів модерну.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ143(4УКР)6-233.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА446238 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського