Плужник О. Формування цифрової компетентності у майбутніх фахівців із документознавства та інформаційної діяльності / О. Плужник // Соціум. Документ. Комунікація. Сер. Іст. науки. - 2021. - Вип. 13. - С. 331-344. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.Досліджено проблеми формування цифрової компетентності у майбутніх фахівців із документознавства та інформаційної діяльності у процесі професійної підготовки. У ході дослідження з'ясовано, що найбільш ефективним засобом якісної освіти є запровадження компетентнісного підходу з особливою увагою на формування цифрової компетентності. Розглянуто визначення та сутність понять "цифрова грамотність" та "цифрова компетентність". Цифрова грамотність означає здатність розуміти та використовувати інформацію за допомогою цифрових маніпуляцій, а також оцінювати і застосовувати нові знання, отримані з цифрового середовища. Цифрова компетенція включає в себе: уміння підбирати потрібну інформацію, аналізувати її, обробляти та використовувати; уміння вести спілкування через засоби онлайн-комунікації; опанування основ програмування для створення програм з метою спрощення ведення діловодства; уміння захистити персональні дані, інформацію та комп'ютерні пристрої, від загроз пошкодження чи викрадення; уміння та підлаштовувати комп'ютерну техніку під власні потреби та вирішувати технічні проблеми з приладами. Зіставлено поняття "компетентність" та "компетенція". У нашому розумінні, компетентність - це сукупність взаємопов'язаних здібностей, знань і навичок, які дозволяють людині професійно та ефективно виконувати свої обов'язки. Компетенція - особиста якість фахівця вирішувати певне коло професійних завдань чи обов'язків. Компетентність - це поєднання певних компетенцій, тобто навичок і знань, а також поведінкових якостей. Описано професійну підготовку фахівців із документознавства та інформаційно-бібліотечної справи на кафедрі документознавства та методики навчання Університету Григорія Сковороди в Переяславі за спеціальностями "Професійна освіта (Документознавство)"), "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа". Кафедрою розроблений та викладається комплекс дисциплін, які покликані забезпечити формування і розвиток цифрової компетентності майбутніх фахівців із документознавства та інформаційної діяльності, зокрема: "Аналітико-синтетична переробка документної інформації", "Електронне урядування", "Електронний документообіг", "Соціальна та інформаційна безпека", "Комп'ютерна обробка та редагування документів", "Інформаційна безпека та захист інформації", "Автоматизовані інформаційно-пошукові системи" тощо. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч24 р30
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж74618:Іст.н. Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|