РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000792652<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Плужник О. 
Формування цифрової компетентності у майбутніх фахівців із документознавства та інформаційної діяльності / О. Плужник // Соціум. Документ. Комунікація. Сер. Іст. науки. - 2021. - Вип. 13. - С. 331-344. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Досліджено проблеми формування цифрової компетентності у майбутніх фахівців із документознавства та інформаційної діяльності у процесі професійної підготовки. У ході дослідження з'ясовано, що найбільш ефективним засобом якісної освіти є запровадження компетентнісного підходу з особливою увагою на формування цифрової компетентності. Розглянуто визначення та сутність понять "цифрова грамотність" та "цифрова компетентність". Цифрова грамотність означає здатність розуміти та використовувати інформацію за допомогою цифрових маніпуляцій, а також оцінювати і застосовувати нові знання, отримані з цифрового середовища. Цифрова компетенція включає в себе: уміння підбирати потрібну інформацію, аналізувати її, обробляти та використовувати; уміння вести спілкування через засоби онлайн-комунікації; опанування основ програмування для створення програм з метою спрощення ведення діловодства; уміння захистити персональні дані, інформацію та комп'ютерні пристрої, від загроз пошкодження чи викрадення; уміння та підлаштовувати комп'ютерну техніку під власні потреби та вирішувати технічні проблеми з приладами. Зіставлено поняття "компетентність" та "компетенція". У нашому розумінні, компетентність - це сукупність взаємопов'язаних здібностей, знань і навичок, які дозволяють людині професійно та ефективно виконувати свої обов'язки. Компетенція - особиста якість фахівця вирішувати певне коло професійних завдань чи обов'язків. Компетентність - це поєднання певних компетенцій, тобто навичок і знань, а також поведінкових якостей. Описано професійну підготовку фахівців із документознавства та інформаційно-бібліотечної справи на кафедрі документознавства та методики навчання Університету Григорія Сковороди в Переяславі за спеціальностями "Професійна освіта (Документознавство)"), "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа". Кафедрою розроблений та викладається комплекс дисциплін, які покликані забезпечити формування і розвиток цифрової компетентності майбутніх фахівців із документознавства та інформаційної діяльності, зокрема: "Аналітико-синтетична переробка документної інформації", "Електронне урядування", "Електронний документообіг", "Соціальна та інформаційна безпека", "Комп'ютерна обробка та редагування документів", "Інформаційна безпека та захист інформації", "Автоматизовані інформаційно-пошукові системи" тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч24 р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж74618:Іст.н. Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського