Обдарованість як атрибут розумної поведінки : [посібник] / М. С. Гальченко, І. С. Волощук, В. М. Мадзігон, Я. М. Рудик; Національна академія педагогічних наук України, Інститут обдарованої дитини. - Київ : Ін-т обдар. дитини НАПН України, 2021. - 246, [1] c. - укp.Розглянуто класичні концепції суті інтелекту та обдарованості. Показано їх обмеженість з теоретичної та практичної точок зору. Причиною зазначеної обмеженості є розгляд інтелекту безвідносно до розумної поведінки індивіда й обмежене трактування обдарованості на основі виключно його інтелектуальних здібностей. Запропоновано концепцію інтелекту як апарату розумної поведінки. Після чого обґрунтовується суть обдарованості як атрибуту цієї поведінки. На основі цього пропонуються методи розвитку пізнавальної і креативної складових інтелекту учнів з урахуванням особливостей навчально-виховного процесу в закладах освіти для обдарованих. Представлено ідеї, що сприятимуть переосмисленню психологічної суті інтелекту та обдарованості психологами і педагогами, зваженому підходу до обстеження інтелекту та діагностики обдарованості, відмові від методично помилкової практики виявлення обдарованих індивідів, врешті, зменшенню соціальної напруги від стратифікації суспільства на основі феномену "обдарованість" та підвищенню ефективності навчально-виховного процесу в закладах освіти для обдарованих, розвитку інтелектуальних здібностей зазначеної категорії учнів. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.724-513 c.я77
Рубрики:
Шифр НБУВ: ВА854732 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|