Плиска Ю. С. Тенденції розвитку особистісної педагогічної культури вчителя в Україні і Польщі: порівняльний аналіз : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / Ю. С. Плиска; Житомирський державний університет імені Івана Франка. - Житомир, 2018. - 40 c. - укp.Розглянуто проблему розвитку особистісної педагогічної культури (далі – ОПК) вчителя в Україні та Польщі на засадах компаративного аналізу. Визначено провідні тенденції розвитку означеної культури, виходячи з українських та польських соціокультурних та освітніх реалій. Обґрунтовано вплив концептів "культура" та "особистість" на розвиток теорії та методології розвитку ОПК вчителя в обох країнах. З'ясовано особливості соціокультурного статусу вчителів, діяльнісно-поведінкові характеристики ОПК вчителів, представлено характеристику культурних компетенцій та їх вплив на розвиток досліджуваного феномена. Доведено, що особистісна педагогічна культура вчителя є динамічною, ймовірнісною, відкритою системою. На основі здійсненого аналізу поняття особистісної педагогічної культури в її структурі виділено чотири компоненти: інтелектуальний (когнітивний), морально-духовний, компетентнісний та атрибутивний, виокремлено основні функції: гносеологічну, гуманістичну, комунікативну, інформаційну, нормативну, навчальну, виховну. Охарактеризовано чотири базові моделі ОПК вчителя, виходячи з її структури: когнітивну, компетентнісну, аксіологічну, атрибутивну. Визначено головні тенденції розвитку ОПК українських і польських учителів тощо. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.421
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА433701 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|