РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000796639<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Білограць Х. Р. 
Медійні маніпуляції довірою цільової аудиторії / Х. Р. Білограць // Держава та регіони. Сер. Соц. комунікації. - 2021. - № 3. - С. 66-72. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Для формування громадської думки недоброчесні медіа використовують маніпулятивний вплив. У деяких випадках його можна вважати ефективним. Мета дослідження - проаналізувати особливості сприйняття цільової аудиторії, для якої створено контент, та потенційну довіру цієї аудиторії до опублікованого. У роботі застосовано загальнонауковий метод аналізу літератури з досліджуваного питання, а саме довіри цільової аудиторії та методів маніпуляції реципієнтами ЗМІ; емпіричні методи спостереження за об'єктом дослідження та порівняння одержаних результатів опитування; методи аналізу та синтезу для інтерпретації одержаних результатів. Дослідник О. Федоров стверджував, що маніпуляції можна знешкодити трьома шляхами критичного аналізу, який залежить від рівнів сприймання інформації цільовою аудиторією: наївно-примітивного/фабульного (емоційного), сюжетно-мотиваційного (сенсорного), креативного/комплексної ідентифікації (розумового). Це твердження було взято за основу в опитуванні 212 осіб для того, щоб дізнатися, як реципієнти реагують на опубліковане, і що саме може на них вплинути. Для цього було поставлено три питання щодо рівнів сприйняття інформації. Перше питання стосувалося того, чи погодяться реципієнти зі сказаним, якщо ведучий чи ведуча будуть емоційно висловлюватися під час телепередачі, друге - про сюжет загалом та обгрунтування поданої в ньому інформації, третє - про важливість аргументів і фактів. Під час опитування визначено, що найефективніше можна маніпулювати аудиторією за допомогою: емоційного подавання інформації; підлаштовування доказів, тобто маніпулюванням інформацією, порушуючи журналістські стандарти; ефектним способом подачі інформації; повільним та послідовним впливом через опубліковані матеріали; використовуванням підтекстів в опублікованих, на перший погляд, аргументованих логічних матеріалах. Визначено найефективніші маніпуляції цільовою аудиторією, які можуть здійснювати ЗМІ, також запропоновано способи виявлення впливу недоброчесних медіа.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*622.2*332.1-8 + Ч620.10

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244:Соц.комун. Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського