РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000796653<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Чернявська Л. В. 
Інтернет-мем як складник медіареальності / Л. В. Чернявська, О. С. Кутова // Держава та регіони. Сер. Соц. комунікації. - 2021. - № 4. - С. 69-82. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

Мета дослідження - розглянути мем як складник медіареальності в науковому дискурсі та з'ясувати перспективи мемотвочості в українському медіапросторі. Для дослідження мемів використано методи систематизації, аналізу й синтезу, інтерпретації. Зроблено огляд наукового дискурсу про мемотворчість як комунікаційну гру й одиницю інформації. Наукові публікації про меми, зокрема їх класифікації, функції та комунікаційні ефекти, систематизовано та проілюстровано. Для аналізу залучено меми, які поширювались у соціальних мережах, зокрема Facebook, підбірки мемів українських масмедіа, медійні проєкти, які створюють та поширюють меми, зокрема "Новинач". Інтерпретаційний метод продемонстрував залежність популярності мемів від актуальності інформації, емоційного складника. На основі аналізу наукової літератури виділено характеристику мему як візуального образу медіареальності та комунікаційної одиниці. Виділено та обгрунтовано функції мемів і перспективи мемотворчості як форми взаємодії з аудиторією. Журналістські матеріали сьогодні не обмежуються традиційними формами, журналісти залучають такий вид медіатекстів, як новинний мем. Оскільки форма мемів надає змогу стисло й влучно охарактеризувати явище, факт, подію, то такі візуальні образи беруть участь у формуванні медіареальності. Розглянуто мемотворчість таких медіапроєктів, як "Телебачення Торонто" та "Новинач", кожен з яких формує порядок денний українського медіапростору та створює суспільний резонанс подій. Виділено ті компоненти успішності мема, які сприяють найбільшій його популярності. Життя мема можливе лише за участю користувачів, які його поширюють, коментують, а його завдання - викликати реакцію, спонукати аудиторію до взаємодії. Результати дослідження можуть бути використані у процесі вивчення курсів з питань комунікації, формування медіареальності спеціальностей "Журналістика", "Реклама та зв'язки із громадськістю", "Інформаційна справа", а також медійниками-практиками в питаннях взаємодії з аудиторією.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*676 + Ч62 с51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244:Соц.комун. Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського