Скібан О. І. Книжкова преса "Друг читача": від газети радянського взірця до сучасного мережевого ресурсу / О. І. Скібан // Держава та регіони. Сер. Соц. комунікації. - 2021. - № 4. - С. 113-122. - Бібліогр.: 24 назв. - укp.Мета дослідження - виявити та охарактеризувати тенденції формування функціональних, жанрово-тематичних особливостей українського книжкового пресодруку "Друг читача", що виходив на зламі XX - XXI ст., та його промоційний потенціал. У ході дослідження використано комплекс методів, зокрема: історичний - для визначення характеру трансформації преси як об'єкта вивчення в українському журналістикознавстві, для реконструювання української історії формування преси означеного типу (книжкової преси); контекстуальний - для визначення впливу соціально-політичних, культурних, ринкових факторів на формування системи тематико-рубрикаційних комплексів газети "Друг читача"; аналітико-синтетичного опрацювання - для виявлення типологічних, функціональних і структурних особливостей газети "Друг читача"; контент-аналізу з елементами дискурсивного аналізу - для встановлення взаємозалежності між типологічними характеристиками й рубрикаційною організацією пресодруку, їх контентом; для окреслення та інтерпретації масиву текстів різних жанрів і різної тематики, на основі яких розглядаються основні тенденції формування тогочасного літературно-видавничого процесу та книжкового ринку загалом; порівняльний - для аналізу річників книжкової газети "Друг читача" різних років; описово-аналітичний - для ідентифікації факторів, характерних для журналістського способу рефлексій на визначальні явища та процеси тогочасного книжкового ринку; системний - для визначення місця аналізованого часопису в системі книжкової періодики, книжкової періодики в системі тогочасної української преси загалом, їх ролі у формуванні фундаменту для сучасних тематично спеціалізованих медіа. Обгрунтовано приналежність газети "Друг читача" до книжкової преси (підстави: спеціалізація на комплексній книжковій тематиці як одному з напрямів журналістики культурно-просвітницького спрямування; звернення до широкої читацької аудиторії (непрофесіоналів та професіоналів) з посиленою орієнтацією на певний вид інформаційного продукту (бібліофілів). Введено концепт "книжкова преса" як сукупність спеціалізованих друкованих медіа (пресодруків), визначальним критерієм спеціалізації яких обрано тематичну спрямованість, на відміну від поширеного в журналістикознавстві трактування поняття "спеціалізованої преси" як фахової, адресованої, спеціалістам певної галузі. "Книжковими" означено пресодруки (зокрема, на прикладі газети "Друг читача"), що спеціалізуються на висвітленні широкого спектра проблематики, пов'язаної з функціонуванням книги в соціумі. Виявлено спільні для окресленого масиву пресодруків тенденції становлення: рух у бік масовизації, як наслідок - розширення читацької аудиторії, перехід до поп-формату, сполучення соціокомунікаційних функцій, спрямованих на задоволення потреб різних фокус-груп (інформаційної, літературно-художньої, культурно-просвітницької, релаксаційної); вказано на активізацію в умовах формування українського масмедійного ринку рекламно-промоційних функцій. Індекс рубрикатора НБУВ: С5*676.12 + Ч612.3(4УКР)6-51 + Ч612.11
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж23244:Соц.комун. Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|