Батаєва К. В. Візуалізовані цінності у соціальних практиках користувачів української соціальної мережі "Інстаграм" / К. В. Батаєва, А. С. Чумакова-Сєрова // Укр. соціум. - 2021. - № 4. - С. 26-45. - Бібліогр.: 42 назв. - укp.Досліджено візуалізовані цінності у соціальних практиках користувачів української соціальної мережі "Інстаграм". Проаналізовано специфіку постсеміологічного та соціально-драматургічного підходів до вивчення візуального контенту соціальних мереж. Наведено теоретичне обгрунтування доцільності вивчення цінностей засобом аналізу візуального контенту. Дослідження візуалізованих цінностей у соціальних практиках користувачів української соціальної мережі "Інстаграм" проведено з використанням теорії постмодернізації цінностей Р. Інглхарта, в якій описані три ціннісні патерни - традиційний, модерністський і постмодерністський. Мета дослідження - з'ясування, які візуалізовані цінності домінують в українській соціальній мережі "Інстаграм", та проведення порівняльного аналізу чоловічих і жіночих ціннісних преференцій у візуальному полі соціальної мережі "Інстаграм". Наведено результати кількісного контент-аналізу 2657 фотографій користувачів української соціальної мережі "Інстаграм". Зокрема, зазначено, що найчастіше в соціальних практиках користувачів української соціальної мережі "Інстаграм" візуалізуються модерністські та постмодерністські цінності (38,8 % і 41,8 % відповідно); найпоширенішими в жіночих акаунтах є візуалізовані цінності гламуру, екологізму та естетичного сприйняття життя, а в чоловічих - візуалізовані цінності дружби, професійного саморозвитку, кар'єри та досягнень. Зроблено припущення, що у візуальному полі української соціальної мережі "Інстаграм" представлені ціннісні преференції соціальних акторів, які можуть бути як усвідомленими, так і неусвідомленими. Підкреслено, що вони можуть випереджати ціннісні зміни в реальному житті та латентно впливати на формування нових ціннісних патернів. Сформульовано висновок, що візуалізовані цінності в соціальних практиках користувачів соціальної мережі "Інстаграм" можуть виступати в ролі предикторів подальших ціннісних трансформацій у реальному соціальному житті. Індекс рубрикатора НБУВ: С5*122.6 + С5*333.2
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж24215 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|