Кретуліс В. С. Дослідження впливу корельованої колірної температури світлодіодних освітлювачів при організації якісного освітлення автомагістралей за складних погодних умов / В. С. Кретуліс, І. Є. Мінакова, П. Ф. Олексенко, В. М. Сорокін // Оптоелектроніка та напівпровідник. техніка : зб. наук. пр.. - 2021. - Вип. 56. - С. 89-96. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.Виконано дослідження залежності рівня відносної горизонтальної освітленості та яскравості найбільш розповсюджених в Україні типів дорожнього покриття при використанні світлодіодних освітлювачів з різним характером спектрального розподілу випромінювання в умовах наявності в атмосфері водних аерозолів різної оптичної щільності (сильних, помірних, слабких туманів та серпанку). Створено математичні моделі випромінювання світлодіодних освітлювачів з корельованою колірною температурою Tcc = (2200 - 8400) К у видимому діапазоні спектра <$E lambda> = (380 - 780) нм. Їх використання разом з обраною моделлю спектральної залежності показника розсіяння <$E beta ( lambda )> (модель Е. Фердинандова) атмосферного середовища з наявністю водних аерозолів, що зумовлюють обмежену метеорологічну дальність видимості МДВ = (0,1 - 3) км, виявило незначну (1 %) перевагу при створенні освітленості від світильників теплого спектра випромінювання (Тсс = 2200 К) порівняно з холодним (Тсс = 8400 К) для випадків сильних туманів з МДВ << 100 м. Розрахунки з залученням до аналізу математичного моделювання спектрального розподілу коефіцієнтів відбиття двох типів дорожнього покриття (нового та зношеного асфальту) довели, що при використанні освітлювачів теплого спектра яскравість найбільш розповсюдженого в Україні старого асфальтового дорожнього покриття в умовах МДВ = 100 м на 5 % перевищує відповідне значення від випромінювачів холодного спектра. При покращенні видимості ця відмінність поступово зменшується за рахунок слабкішої спектральної залежності <$E beta ( lambda )> і при МДВ = 3 км складає 4,5 %. Перевага використання освітлювачів теплого спектра значно посилиться для випадку оцінювання яскравості покриття на протяжних відстанях, наприклад, злітно-посадкових смугах аеропортів, що буде сприяти суттєвому покращенню безпеки польотів. Індекс рубрикатора НБУВ: З294.94
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж60673 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|