Чорний А. М. Психологічні особливості проєктування професійної компетентності майбутніх офіцерів-прикордонників : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / А. М. Чорний; Національна академія педагогічних наук України, Інститут психології імені Г. С. Костюка. - Київ, 2021. - 24 c. - укp.Розкрито особливості проєктування професійної компетентності майбутніх офіцерів-прикордонників на засадах концепції проблемного навчання Ю. І. Машбиця з урахуванням психологічних механізмів проблемного навчання в умовах ВВНЗ. Проведено психологічний аналіз професійної діяльності офіцерів-прикордонників щодо охорони та захисту державного кордону України. Визначено й обґрунтовано типові психологічні труднощі молодого офіцера-прикордонника (термін несення служби на державному кордоні становить до 5 років) на етапі професійного становлення. За результатами теоретичного аналізу поглядів вітчизняних і зарубіжних учених щодо проблематики професійного становлення: професійна компетентність - це здатність фахівців певної галузі в межах визначених за посадою повноважень застосовувати здобуті знання, уміння та навички з метою якісного виконання завдань професійної діяльності, а професійна компетентність офіцерів-прикордонників - це здатність майбутніх офіцерів-прикордонників в межах визначених за посадою повноважень застосовувати здобуті (спеціальні) знання, уміння та навички з метою якісного виконання завдань та обов'язків, професійного й особистісного розвитку в умовах інтенсивних психологічних навантажень у режимі реального часу. Визначено, що складовими професійної компетентності офіцерів-прикордонників є фахова (спеціальна), психологічна та методична компетентність. Розроблено структурно-функціональну модель цілеспрямованого проєктування професійної компетентності майбутніх офіцерів-прикордонників, що є складовою програми проєктування професійної компетентності майбутніх офіцерів-прикордонників на засадах проблемного навчання в умовах ВВНЗ. Запропоновано практичні рекомендації керівникам структурних підрозділів, науково-педагогічним працівникам, психологам щодо використання програми проєктування професійної компетентності майбутніх офіцерів-прикордонників на засадах проблемного навчання в умовах ВВНЗ. Індекс рубрикатора НБУВ: Ц4(4УКР)397 + Ю942.96
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА451427 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|