РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000800607<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Данильченко І. Г. 
Дитяча література. Курс лекцій : [навч.-метод. посіб.] / І. Г. Данильченко, Т. Ф. Зенченко; Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка. - Суми : Цьома С. П., 2022. - 199 c. - Бібліогр.: с. 196-199 - укp.

У навчально-методичному посібникові укладено курс лекцій із дитячої літератури, подано основні відомості про літературний процес, бібліографічні дані про дитячих письменників, проблематику творів для дітей, їхні художні особливості, виховне значення. Особливу увагу зосереджено на сприянні засвоєнню кращих зразків української дитячої літератури в контексті компетентнісного підходу до реалізації завдань та змісту літературної освіти в закладах дошкільної і початкової освіти. ДИТЯЧА ЛІТЕРАТУРА ЯК СКЛАДНИК ХУДОЖНЬОЇ ЛІТЕРАТУРИ ....9 Зміст і завдання дисципліни «Дитяча література». Література як вид художньої творчості 9 Специфіка дитячої літератури 13 Функції дитячої літератури 16 Класифікація дитячої літератури 17 Основи теорії літератури 17 ФОЛЬКЛОР У КОНТЕКСТІ НАЦІОНАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ. ЖАНРИ ДИТЯЧОГО ФОЛЬКЛОРУ 21 Поняття про дитячий фольклор, його особливості. Ідейно- художній рівень і виховне значення фольклору 21 Класифікація дитячого фольклору 23 Малі фольклорні жанри (загадки, прислів'я, приказки, скоромовки) 35 Українські народні казки: визначення, жанрові особливості, класифікація 40 УКРАЇНСЬКА ДИТЯЧА ЛІТЕРАТУРА XIX СТОЛІТТЯ. ТВОРЧІСТЬ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА, ЛЕОНІДА ГЛІБОВА, ОЛЕНИ ПЧІЛКИ ТА ЛЕСІ УКРАЇНКИ ДЛЯ ДІТЕЙ 45 Загальна характеристика дитячої літератури XIX століття 45 Життєвий і творчий шлях Тараса Шевченка. Проблематика, образи, реалізм поезії письменника для дітей 48 Життєвий і творчий шлях Леоніда Глібова. Різноманітність жанрів у творчості письменника: байки, віршовані казки, загадки, ліричні поезії, пісні 53 Життєвий і творчий шлях Олени Пчілки. Жанрова різноманітність і традиції фольклору у творах письменниці ....62 Життєвий і творчий шлях Лесі Українки. Тематичне і жанрове розмаїття творів поетеси 66 УКРАЇНСЬКА ДИТЯЧА ЛІТЕРАТУРА КІНЦЯ XIX - ПОЧАТКУ XX СТ. ТВОРЧІСТЬ ІВАНА ФРАНКА, МИХАЙЛА КОЦЮБИНСЬКОГО, БОРИСА ГРІНЧЕНКА, СТЕПАНА ВАСИЛЬЧЕНКА ДЛЯ ДІТЕЙ 72 Життєвий і творчий шлях Івана Франка. Ідейно-тематичне і жанрове багатство творів письменника для дітей 72 Життєвий і творчий шлях Михайла Коцюбинського. Оповідання та казки письменника. Майстерність психологічного розкриття образів 76 Життєвий і творчий шлях Бориса Грінченка. Педагогічна та літературна спадщина митця 80 Життєвий і творчий шлях Степана Васильченка. Тематичне багатство творів письменника для дітей 85 З УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ДЛЯ ДІТЕЙ XX СТ. ТВОРЧІСТЬ МАРІЙКИ ПІДГІРЯНКИ, НАТАЛІ ЗАБІЛИ, ОКСАНИ ІВАНЕНКО, МАРІЇ ПОЗНАНСЬКОЇ, МИКОЛИ ТРУБЛАЇНІ ДЛЯ ДІТЕЙ 90 Розвиток дитячої літератури у першій половині XX століття.... 90 Життєвий і творчий шлях Марійки Підгірянки. Тематична різноманітність творів письменниці для найменших читачів.. 91 Життєвий і творчий шлях Наталі Забіли. Жанрова і тематична різноманітність творів письменниці для дітей 94 Життєвий і творчий шлях Оксани Іваненко. Тематичне багатство творів письменниці для дітей 99 Життєвий і творчий шлях Марії Познанської. Тематичне багатство творів поетеси для дітей 104 Життєвий і творчий шлях Миколи Трублаїні. Жанрова різноманітність творів письменника 108 УКРАЇНСЬКА ДИТЯЧА ЛІТЕРАТУРА ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТОЛІТТЯ. ТВОРЧІСТЬ ПЛАТОНА ВОРОНЬКА, ГРИЦЬКА БОЙКА, КАТЕРИНИ ПЕРЕЛІСНОЇ, РОМАНА ЗАВАДОВИЧА ДЛЯ ДІТЕЙ 110 Загальний огляд дитячої літератури другої половини XX століття 110 Життєвий і творчий шлях Платона Воронька. Тематика творів письменника для дітей 112 Життєвий і творчий шлях Грицька Бойка. Тематичне та жанрове розмаїття творів письменника для наймолодших читачів 118 Життєвий і творчий шлях Катерини Перелісної. Тематичне багатство творів письменниці для дітей 121 Життєвий і творчий шлях Романа Завадовича. Твори письменника в дитячому читанні 123 УКРАЇНСЬКА ДИТЯЧА ЛІТЕРАТУРА ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТОЛІТТЯ. ТВОРЧІСТЬ ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО, ВСЕВОЛОДА НЕСТАЙКА, ВІКТОРА КАВИ, ВАСИЛЯ ЧУХЛІБА ДЛЯ ДІТЕЙ 127 Життєвий і творчий шлях Василя Сухомлинського. Жанрова і тематична різноманітність творів письменника 127 Життєвий і творчий шлях Всеволода Нестайка. Тематичне і жанрове багатство творів письменника для дітей 134 Життєвий і творчий шлях Віктора Кави 138 Життєвий і творчий шлях Василя Чухліба 142 УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ДЛЯ ДІТЕЙ II ПОЛОВИНИ - КІНЦЯ XX СТ. ТВОРЧІСТЬ ВАСИЛЯ СИМОНЕНКА, ДМИТРА ПАВЛИЧКА, ЛІНИ КОСТЕНКО, СТЕПАНА ЖУПАНИНА, МИКОЛИ СИНГАЇВСЬКОГО ДЛЯ ДІТЕЙ 147 Життя і творчість Василя Симоненка. Поезія та віршовані казки письменника для дітей 147 Життєвий і творчий шлях Дмитра Павличка. Збірки поезій і казок для дітей Життєвий і творчий шлях Ліни Костенко. Збірка творів для наймолодших читачів «Бузиновий цар» 157 Життєвий і творчий шлях Степана Жупанина. Тематичне багатство збірок поета для дітей 163 Життєвий і творчий шлях Миколи Сингаївського. Творчість письменника для дітей 167 СУЧАСНА ДИТЯЧА ЛІТЕРАТУРА. ТВОРЧІСТЬ ІГОРЯ СІЧОВИКА, ЗІРКИ МЕНЗАТЮК, ІВАНА АНДРУСЯКА, ЛЕСІ ВОРОНИНОЇ ДЛЯ ДІТЕЙ 171 Розвиток дитячої літератури на сучасному етапі 171 Життєвий і творчий шлях Ігоря Січовика 175 Життєвий і творчий шлях Зірки Мензатюк 178 Життєвий і творчий шлях Івана Андрусяка 183 Життєвий і творчий шлях Лесі Ворониної 188 ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ СЛОВНИК 192 ЛІТЕРАТУРА 196 ПЕРЕДМОВА Дитяча література - складник блоку професійної підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти і вчителів початкової школи. Вивчення цього освітнього компонента перед¬бачає засвоєння змісту дитячої літератури (читання/слухання, усвідомлення, аналіз літературних текстів); формування в студентів фахових компетентностей, підготовка конкурентоспроможних вихователів відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, вчителів початкових класів - Державного стандарту початкової освіти, педагогів згідно з вимогами Нової української школи. Навчальна дисципліна «Дитяча література» спрямована на: формування у майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти та вчителів початкових класів знань щодо літературного процесу, проблематики творів для дітей, їхніх художніх особливостей та виховного значення, здатності використовувати здобуті знання у професійній діяльності; сприяння всебічному розвитку, духовному збагаченню, активному становленню й самореалізації особистості майбутнього вихователя і вчителя в сучасному світі; формування і утвердження гуманістичного світогляду особистості майбутнього педагога, громадянина України, розуміння ним національних і загальнолюдських цінностей. Основними завданнями викладання дисципліни «Дитяча література» є: > виховання мотивації в майбутніх педагогів до використання творів художньої літератури у процесі організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти та загальної середньої освіти; > ознайомлення студентів з історією розвитку дитячої літератури від часу її зародження до сучасності; >• розширення уявлення студентів про місце і значення дитячої літератури в розвитку, вихованні та навчанні особистості дитини; > розширення й поглиблення в студентів знань теоретико- літературних понять, необхідних для цілісного аналізу творів дитячої літератури; > розвиток у них умінь і навичок здійснювати ідейно-художній аналіз творів дитячої літератури, визначення їх науково- педагогічної основи та значення для виховання дітей; > удосконалення навичок виразного читання творів різних жанрів; > формування вміння компетентно орієнтуватися в інформа¬ційному (зокрема літературному) просторі; застосовувати здобуті знання у своїй професійній діяльності вихователя закладу дошкільної освіти, вчителя початкових класів; здатності до рефлексії, самоконтролю, вдосконалення та самовдосконалення. Навчальна дисципліна сприятиме формуванню в бакалаврів спеціальностей 012 Дошкільна освіта, 013 Початкова освіта таких компетентностей і програмних результатів навчання, передбачених відповідними стандартами вищої освіти: Стандарт вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта СК-1. Здатність працювати з різними джерелами навчальної і наукової літератури. СК-11. Здатність до формування в дітей раннього і дошкільного віку елементарних уявлень про різні види мистецтва і засоби художньої виразності (слово, звуки, фарби тощо) та досвіду самостійної творчої діяльності. СК-13. Здатність до організації і керівництва ігровою (провідною), художньо-мовленнєвою і художньо-продуктивною (образотворча, музична, театральна) діяльністю дітей раннього і дошкільного віку. СК-18. Здатність знаходити, опрацьовувати потрібну освітню інформацію та застосовувати її в роботі з дітьми, батьками. СК-19. Здатність до комунікативної взаємодії з дітьми, батьками, колегами. СК-20. Здатність до самоосвіти, саморозвитку, до безперерв¬ності в освіті для постійного поглиблення загальноосвітньої та фахової підготовки, перетворення набуття освіти в процес, який триває впродовж усього життя людини. ПР-15. Визначати завдання і зміст різних видів діяльності дітей раннього і дошкільного віку на основі програм дошкільної освіти та знань про культурно-історичний досвід українського народу, загальнолюдські культурні та етико-естетичні цінності. ПР-17. Здійснювати суб’єкт-суб'єктну взаємодію і розвивальне міжособистісне педагогічне спілкування з дітьми дошкільного віку та особистісно- і соціально зорієнтоване спілкування з батьками. ПР-18. Володіти технологіями організації розвивального предметно-ігрового, природно-екологічного, пізнавального, мов¬леннєвого середовища в різних групах раннього і дошкільного віку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4УКР) я73-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА856874 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського