РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000801157<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Karpenko V. 
Indirect assessment of the rolling resistance of a car tire in the starting mode of motion = Непряма оцінка опору коченню автомобільної шини в режимі стартового руху / V. Karpenko, O. Voropay, E. Neskreba // Автомоб. трансп. : зб. наук. пр.. - 2022. - Вип. 50. - С. 5-13. - Бібліогр.: 15 назв. - англ.

Від стану шин та правильного їх вибору залежно від погодних умов, насамперед, залежать показники багатьох експлутаційних властивостей автомобіля. Внутрішній тиск і температура шини збільшуються в процесі руху, внаслідок чого здійснюється значний вплив на опір коченню шини. При високих значеннях коефіцієнта опору коченню насамперед збільшується витрата палива, підвищується знос шини і т.д. Важливо знати, як змінюється коефіцієнт опору коченню в стартовий період руху. Мета роботи - визначення часу стартового рухудля конкретних автомобілів. За допомогою отриманих залежностей внутрішнього тиску і температури шини від часу необхідно оцінити, як змінюється коефіцієнт опору коченню. В результаті проведення експериментальних досліджень, на автомобілях, оснащених шинами різних типорозмірів та сезонності, отримані залежності тиску та температури матеріалу шини у трьох точках (протекторна зона, плечова частина та боковина). Використовуючи результати експерименту, а також грунтуючись на залежностях, представлених у наукових працях, присвячених вивченню експлуатаційних характеристик автомобільних шин, проводиться непряма оцінка коефіцієнта опору коченню під час руху у стартовому режимі. Встановлено величину приросту внутрішнього тиску газового наповнювача у шині та визначено час стартового руху для досліджуваних автомобілів. Найбільш інтенсивне зростання температури спостерігається в плечовій зоні шин. Температура поверхневого шару зимових шин збільшується менше ніж літніх, відповідно рух на зимових шинах є більш безпечним при температурах близьких до 0<$E symbol Р>C і нижче. Представлено методику непрямої оцінки опору коченню автомобільної шини під час руху у стартовому режимі (на "холодних" шинах), тобто, знаючи, як змінюється, внутрішній тиск повітря і температура шини, можна прогнозувати зміну коефіцієнта опору коченню. Використовуючи залежності, отримані в результаті непрямої оцінки опору коченню автомобільних шин, можна судити про величину коефіцієнта опору коченню, не вдаючись до експериментів. Підтверджується загальновідоме твердження, що необхідно проводити своєчасну заміну літніх шин на зимові (коли температура довкілля може досягати +5<$E symbol Р>C і нижче), цим можна значно підвищити безпеку дорожнього руху.


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-042.66

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70158 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського