РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000801202<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Dziura M. 
Innovation as a factor of creating the value of the enterprise = Інновація як фактор створення вартості підприємства / M. Dziura, A. Jaki, T. Rojek // Scientia Fructuosa. - 2022. - № 2. - С. 48-60. - Бібліогр.: 50 назв. - англ.

The phenomenon of globalization of competition causes an increasing interest of the staff managing the value of the company. The increase in the value of the company is the overriding goal of all those interested in the development of the company. It connects both investors, employees, suppliers and customers. One of them is proper innovation management. Hence the importance of innovative activity undertaken by enterprises, manifesting in undertaking various innovations and shaping the innovative climate in the enterprise. The aim of the article is to show the impact of determinants on the shaping of innovation processes and the growth of the company's value. General scientific methods such as the systematic approach, theoretical generalization and comparison, analysis and synthesis were used in the research. Innovation should be an integral part of the company's performance. Openness, creativity, realistic thinking are becoming a part of modern economic realities and the most important value of every company that determines its competitiveness. Changes occurring in the surroundings of the organization force enterprises are constantly adapting. Enterprises that can create and implement innovations can overtake these unexpected events, thus being able to prepare them accordingly. Changes take place everywhere, and innovations allow you to adapt to them. Conclusions: proper value management means that the company should concentrate on developing their main areas of activity in which has or may gain a competitive advantage in the market. The source of creation enterprise value is the value that a company can create for their clients including innovations, which at the same time is very common source of competitive advantage. Such a viewpoint focused on values for the client, not the product that the company has developed, is a breakthrough ineffectiveness of innovation management and the condition for the success of innovation strategies enterprises in building their value.


Індекс рубрикатора НБУВ: У529.0-93-21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського