РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000801265<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Калмикова Л. О. 
Психодіагностика мовленнєвої обдарованості дитини через цілеутворення процесів говоріння і аудіювання / Л. О. Калмикова, Н. В. Харченко, І. В. Мисан // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2021. - № 3. - С. 44-51. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Представлено авторські методики діагностики розвитку мовленнєвих процесів (говоріння і аудіювання) в обдарованих дітей старшого дошкільного віку. Для діагностики стану розвитку в дітей операцій мовленнєвого цілеутворення в процесі говоріння пропонується методика "Співпраця з дітьми зі спільної постановки мети висловлювання" (Л. О. Калмикова, 2011). Згідно з цією методикою, мовленнєві операції вивчаються за такими показниками, як: спосіб регуляції цілеутворення; спосіб відображення мети; прогнозування висловлювання; зв'язок образу передбачуваного результату з мотивами. Обсервуються відповідні цим показникам мовленнєві операції: довільність/мимовільність цілеутворення у висловлюваннях; усвідомлюваність/неусвідомлюваність цілеутворення у висловлюваннях; самостійність/співробітництво прогнозування висловлювання; образ пов'язується/не пов'язується з мотивом. Для дослідження стану розвитку в дітей мовленнєвих операцій цілеутворення під час аудіювання пропонуються методики "Співпраця з дітьми зі спільної постановки мети аудіювання" та "індивідуальні бесіди з дітьми" (Н. В. Харченко, 2018). Згідно з цими методиками, мовленнєві операції вивчаються за такими показниками, як: довільність/мимовільність аудіювання; усвідомлюваність/неусвідомлюваність аудіювання; самостійність аудіювання. Обсервуються відповідні цим показникам мовленнєві операції, як-от: довільність цілеутворення аудіювання; усвідомлюваність/неусвідомлюваність аудіювання; самостійність аудіювання. За результатами діагностування виокремлено й описано орієнтовні рівні розвитку мовленнєвих операцій цілеутворення в процесі говоріння та мовленнєвих операцій цілеутворення під час аудіювання у дітей старшого дошкільного віку: високий, достатній, середній, низький.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.201 с

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського