Зозуля І. Аудіовізуальні засоби навчання в процесі формування іншомовної комунікативної компетентності / І. Зозуля, А. Стадній, А. Слободянюк // Викладання мов у вищ. навч. закл. освіти на сучас. етапі. Міжпредмет. зв'язки : наук. дослідж., досвід, пошуки: зб. наук. пр.. - 2022. - Вип. 40. - С. 12-28. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.Завдяки інформаційним технологіям сучасний візуально орієнтований світ - це світ реальних і віртуальних можливостей. Тому телебачення й інтернет використовують не лише для розваги, але й пізнавальною метою в усіх сферах людської діяльності, зокрема й в освіті. У дидактиці аудіовізуальні засоби відіграють важливу роль в оволодінні іноземними мовами. Доцільність їх використання в навчальному процесі зумовлюється тим, що вони сприяють реалізації всіх загальнодидактичних принципів навчання - активності, свідомості, послідовності, а також наочності. Аудіо- та відеоматеріали спрямовані на підвищення ефективності сприйняття програмового матеріалу, перевірку рівня його засвоєння, оволодіння вміннями та практичними навичками застосування отриманих знань. Мета дослідження - спроба окреслити найбільш базові принципи формування іншомовної компетентності студентів немовних закладів вищої освіти на основі використання аудіовізуальних засобів навчання. У процесі дослідження проведено аналіз і синтез передового педагогічного досвіду, узагальнено власні спостереження, експериментально перевірено доцільність використання аудіовізуальних засобів навчання у формуванні іншомовної мовленнєвої компетентності іноземних студентів підготовчого відділення та основного етапу навчання (1 - 4 курси), українських студентів 1 - 2 курсів Вінницького національного технічного університету. Розкрито сутність поняття іншомовної мовленнєвої компетентності. Проаналізовано основні методи формування іншомовної комунікативної компетентності студентів на основі використання аудіо- та відеоматеріалів (фоновправ, фонозаписів текстів, аудіоуроків, подкастів, відеофрагментів, відеофільмів, електронних підручників, online-словників, відеоконференцій, віртуальних семінарів, телекомунікаційних проєктів). Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено ефективність використання аудіовізуальних засобів навчання та їх уплив на формування мовленнєвої компетентності в українських та іноземних студентів. Доведено, що під час використання аудіовізуальних засобів на заняттях варто враховувати пізнавальні закономірності навчальної діяльності студентів, їхню підготовленість до сприймання й засвоєння матеріалу, що вивчається, а також важливо забезпечити органічне поєднання конкретних аудіовізуальних засобів із професійною майстерністю викладача. Створення іншомовного комунікативного середовища сприятиме не лише оптимізації навчання майбутніх інженерів іншомовного фахового спілкування, а й формуванню в них професійної комунікативної компетентності.
Шифр НБУВ: Ж73103 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|