Бекетова Г. В. Роль здоров'язберігаючих технологій у збереженні здоров'я школярів / Г. В. Бекетова, К. Б. Савінова, Г. П. Мозгова, Н. В. Бекетова // Сучас. педіатрія. Україна. - 2021. - № 8. - С. 16-22. - Бібліогр.: 32 назв. - укp.Застосування ЗЗТ "Навчання у русі" достовірно підвищило адаптаційно-резервні можливості дітей молодшого шкільного віку та позитивно вплинуло на функціональний стан їхньої серцево-судинної системи: за індексом Баєвського (97,2 проти 33,3 % у контрольній групі) (p << 0,05); за даними проби Руф'є, високий і вищий за середній рівень функціонального резерву серця після закінчення початкової школи мали відповідно 77,6 і 8,4 % учнів (рp << 0,001); за результатами клініко-ортостатичної проби, частка учнів із фізіологічною реакцією гемодинаміки після зміни положення тіла зросла з 64,6 до 100,0 %, а в контрольній групі - знизилася з 65,9 до 44,4 %. При цьому доказано, що впровадження ЗЗТ "Навчання у русі" нівелює різницю в стані адаптативно-резервних можливостей серед як 6, так і 7-річних дітей. ЗЗТ "Навчання у русі" також позитивно вплинуло на функціональний стан дихальної системи у школярів за рахунок збільшення задовільного показника екскурсії грудної клітки (з 41,5 до 88,9 %) (p << 0,05), задовільних даних проби Штанге (з 67,0 до 87,0 %), високого показника життєвого індексу (з 58,5 до 97,2 %), що супроводжувалося високим рівнем антиінфекційної резистентності учнів молодшого шкільного віку зі зменшенням кількості пропусків занять унаслідок гострих респіраторних інфекцій за рік на одного учня (18,7 і 15,9 доби в I і IV класах відповідно); їх ускладнень (15,1 і 3,5 % проти 14,9 і 16,2 % у контрольній групі); у IV класі жодного разу не хворіли 16,3 % дітей, а в контрольній групі - лише 5,25 % (p << 0,05). В основній групі знизилася частка дітей із функціональними розладами серцево-судинної системи (з 30,8 до 8,3 %) (p << 0,001), а в контрольній групі - збільшилася (з 46,6 до 58,3 %) на тлі достовірного приросту порушень опорного-рухового апарату (з 29,5 до 44,4 %), хвороб органів травлення (з 21,9 до 36,0 %), дихання (з 7,9 до 44,4 %) та ендокринної системи (з 32,5 до 50,0 %) (p << 0,05). За 4 роки застосування ЗЗТ в основній групі спостерігалася позитивна динаміка щодо зниження кількості дітей із високим рівнем тривожності, у контрольній групі питома вага дітей із високим рівнем тривожності, навпаки, зросла, що негативно вплинуло як на загальний стан здоров'я учнів, так і на шкільну успішність. Отримані результати дослідження підтвердили, що впровадження ЗЗТ "Навчання у русі" сприяє збереженню того рівня здоров'я, з яким дитина прийшла до школи. Дослідження виконано відповідно до принципів Гельсінської декларації. Протокол дослідження ухвалено Локальним етичним комітетом зазначених у роботі установ. На проведення досліджень отримано інформовану згоду батьків дітей. Автори заявляють про відсутність конфлікту інтересів. Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж24603 Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|