РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000802649<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Fayvishenko D. 
Ukraine's film distribution in crisis conditions: marketing strategies = Кінопрокат України у кризових умовах: маркетингові стратегії / D. Fayvishenko // Scientia Fructuosa. - 2022. - № 3. - С. 59-67. - Бібліогр.: 12 назв. - англ.

Today, in the context of the global crisis situation and the martial law of our country, the issue of considering the functioning of any field, especially the network of cinemas, is becoming quite relevant. The pandemic has had a significant impact on the film market around the world, especially given that the share of content comes from abroad and film releases over the past year and a half depend largely on the decisions of global film studios. The aim of the article is to study the structural changes in the market of film distribution in dynamics and systematize the factors influencing the work of film distributors in late 2021, early 2022, and propose measures to eliminate economic losses, to develop recommendations for further work of film companies based on SWOT analysis. General scientific methods such as synthesis, comparison and generalization are used. Structural changes in the market of distribution companies in Ukraine have been studied, the performance of the box office for the year before the pandemic and during breaks in film distribution has been analyzed. Factors influencing the work of film distributors are considered and measures are taken to eliminate the consequences of economic losses. Recommendations for further work of film com-panies based on SWOT analysis have been developed. Conclusions: changes in the planned repertoire plan, low competitiveness compared to foreign products, postponement of premieres, simultaneous rental in cinemas and streaming platforms, which increases piracy and illegal activities in the cinema network, reducing the possibility of selling tickets, the lack of any premieres are among important systematized factors that influence market conditions and the work of the film distributor in new reality. New possibilities and prospects of film distribution development in view of crisis conditions are highlighted.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ37 + У9(4УКР)211.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського