Yablunovska K. Developing environmental competence in future teachers of specialized subjects from agricultural vocational education institutions: results of pedagogical experiment = Розвиток екологічної компетентності майбутніх викладачів спеціальних дисциплін закладів професійної освіти аграрної галузі: підсумки педагогічного експерименту / K. Yablunovska // Професійна педагогіка. - 2021. - № 2. - С. 46-52. - Бібліогр.: 50 назв. - англ.Актуальність зумовлена браком експериментально перевірених методик розвитку екологічної компетентності майбутніх викладачів спеціальних дисциплін закладів професійної освіти аграрної галузі (ЗПОАГ). Мета роботи - експериментальна перевірка розробленої авторської методики розвитку екологічної компетентності майбутніх викладачів спеціальних дисциплін ЗПОАГ. Методи: теоретичні (аналіз і синтез, порівняння та зіставлення - для з'ясування сутності поняття "екологічна компетентність майбутніх викладачів аграрного профілю"; визначення його структури, критеріїв, показників і рівнів розвитку); емпіричні (анкетування, спостереження за учасниками педагогічного процесу, педагогічний експеримент, математичної статистики - для з'ясування стану та результатів розвитку екологічної компетентності майбутніх викладачів закладів професійної освіти). Розроблено методику розвитку екологічної компетентності майбутніх викладачів спеціальних дисциплін ЗПОАГ, що забезпечує: безперервний процес удосконалення комплексу знань, умінь і навичок; розвиток професійно важливих якостей екологобезпечної діяльності як у професійній діяльності, так і повсякденному житті; покращання екологічної грамотності майбутніх викладачів спеціальних дисциплін ЗПОАГ. Результати формувального етапу експерименту свідчать про позитивну динаміку у рівнях сформованості екологічної компетентності майбутніх викладачів спеціальних дисциплін ЗПОАГ, що підтверджує ефективність впровадженої авторської методики; експериментально доведено, що відмінності контрольних та експериментальних груп є статистично значущими за всіма критеріями: за мотиваційним (на достатньому рівні зростання становить 0,18 %, на високому - 15,75 %), за когнітивним (відповідно - 0,14 і 6,21 %), за діяльнісним (1,2 і 13,21 %), за суб'єктним (0,6 і 11,78 %). Індекс рубрикатора НБУВ: П.р(4УКР)
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж74078 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|