Shesterikova L. Development of entrepreneurial competence in educational and professional programs for training of performing artists = Розвиток підприємницької компетентності в освітньо-професійних програмах підготовки художників-виконавців / L. Shesterikova // Професійна педагогіка. - 2021. - № 2. - С. 63-70. - Бібліогр.: 67 назв. - англ.Актуальність статті зумовлена розвитком молодіжного підприємництва у сфері культурних і креативних індустрій і необхідністю вивчення стану підготовки молоді до підприємницької діяльності у закладах фахової передвищої освіти (ЗФПО) мистецького напряму. Мета роботи - проаналізувати діючі освітньо-професійні програми (ОПП) ЗФПО з підготовки фахівців за спеціальністю 023 "Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація", щоб з'ясувати наскільки вони забезпечують розвиток підприємницької компетентності фахових молодших бакалаврів за кваліфікацією "художник-виконавець". Методи: вивчення наукових джерел і педагогічної документації - для аналізу наукових праць та освітньо-професійних програм. З'ясовано ступінь наукової розробленості проблеми; проаналізовано чинні ОПП підготовки майбутніх художників-виконавців, оприлюднені на сайтах ЗФПО; охарактеризовано їх можливості щодо розвитку у здобувачів освіти підприємницької компетентності. Доведено перспективність дослідження проблеми розвитку підприємницької компетентності майбутніх художників-виконавців; з'ясовано, що підготовка фахівців до підприємницької діяльності повинна бути системною (розвивати правові, економічні, психолого-педагогічні та цифрові навички, мати цілісну програму розвитку підприємницької компетентності, поєднувати аудиторні та позаурочні, теоретичні та практичні види діяльності, самостійну та групову роботу); виявлено проблему доступу здобувачів освіти до інформації щодо очікуваних програмних результатів навчання (на офіційних сайтах закладів освіти оприлюднено лише 70 % від усіх діючих ОПП з підготовки майбутніх фахових молодших бакалаврів за кваліфікацією "художник-виконавець"); з'ясовано, що формуванню програмних результатів, важливих для відкриття та ведення власної справи, сприяють такі освітні компоненти як "Основи підприємництва і менеджменту", "Основи економічної теорії", "Економічна теорія", "Менеджмент соціокультурної діяльності", "Основи менеджменту соціокультурної діяльності", проте здебільшого вони мають статус вибіркових і тому лише частково забезпечують розвиток у майбутніх художників-виконавців підприємницької компетентності; це зумовлює потребу обгрунтування певних організаційно-педагогічних умов, що мають бути створені в закладах освіти для розвитку в майбутніх художників-виконавців підприємницької компетентності. Індекс рубрикатора НБУВ: У + Щ10 р3
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж74078 Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Наукова періодика України
 Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|