Chohut L. Theoretical grounds for the development of professional culture of production training masters = Теоретичні основи розвитку професійної культури майстрів виробничого навчання / L. Chohut // Професійна педагогіка. - 2021. - № 2. - С. 81-86. - Бібліогр.: 83 назв. - англ.Актуальність дослідження визначається приналежністю проблеми підготовки педагогічних кадрів для системи професійної (професійно-технічної) освіти (П(ПТ)О) до пріоритетних завдань Концепції Державної цільової соціальної програми розвитку П(ПТ)О на 2022 - 2027 рр. Мета роботи - здійснити теоретичний аналіз проблеми розвитку професійної культури та уточнити поняттєво-категоріальний апарат (ПКА) дослідження. Методи: вивчення й аналіз філософської, загальнонаукової, методичної, психолого-педагогічної літератури, нормативно-правової бази, навчально-планувальної документації - для виявлення стану розробленості проблеми; узагальнення одержаної інформації - з метою визначення напрямів дослідження (уточнення гіпотези, поняттєвого апарату); порівняння, зіставлення - для порівняння підходів дослідників до вирішення проблеми формування та розвитку поняття "професійна культура"; синтез - для обгрунтування ПКА дослідження. Вивчено наукову літературу та інструктивно-методичні й нормативно-правові документи; здійснено теоретичний аналіз проблеми розвитку педагогічного феномена "професійна культура"; проаналізовано підходи дослідників до вирішення проблеми формування та розвитку професійної культури майстра виробничого навчання; уточнено ПКА дослідження. Зроблено висновки, що у сучасній педагогічній науці проблема підготовки високоосвіченого, професійного та мобільного фахівця є продовженням не лише вітчизняних, а й світових традицій філософської та педагогічної думки; проблема розвитку професійної культури майстрів виробничого навчання закладів П(ПТ)О у вітчизняному науковому доробку представлена не достатньо (дослідження нечисленні, фрагментарні, не відображають системного бачення проблеми); поняття "професійна культура майстра виробничого навчання" визначено як інтегральна якість особистості, що містить сукупність взаємопов'язаних компонентів (професійна педагогічна самосвідомість, педагогічні знання та професійно актуальні ключові навички, педагогічний і професійний досвід, педагогічні цінності та переконання), які сприяють досягненню успіху у професійній педагогічної діяльності, побутовому та професійному спілкуванні, саморозвитку та самовдосконаленні особистості фахівця, його невпинному рухові до педагогічного ідеалу. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.42
Шифр НБУВ: Ж74078 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|