Осіпчук Н. В. Навчання іноземних мов у вищих технічних навчальних закладах України (друга половина XX - початок XXI століття) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н. В. Осіпчук; Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка. - Тернопіль, 2018. - 18 c. - укp.Проведено комплексне дослідження в галузі історії педагогіки щодо проблеми навчання іноземних мов у вищих технічних навчальних закладах (ВТНЗ) України (друга половина XX - початок XXI ст.). Розкрито стан розробки проблеми навчання іноземних мов у ВТНЗ України. Обґрунтовано авторську періодизацію розвитку іншомовної освіти у ВТНЗ України впродовж другої половини XX - початку XXI ст. Виокремлено й охарактеризовано етапи розвитку навчання іноземних мов у ВТНЗ України в означених хронологічних межах. Виявлено суспільно-політичні (соціальні, економічні, культурні, освітні) та змістово-технологічні (зміст, форми і методи) чинники формування іншомовної компетентності майбутніх фахівців технічної галузі. Визначено позитивні та негативні особливості впливу означених чинників на оволодіння іноземними мовами студентами технічних спеціальностей. Розкрито організаційно-методичні основи навчання іноземних мов у навчальних закладах України. Визначено й охарактеризовано технології та методики навчання іноземних мов у навчальних закладах України в означених хронологічних межах. Окреслено тенденції розвитку навчання іноземних мов у ВТНЗ України досліджуваного періоду (зміна ідеологічного курсу змісту іншомовної освіти ВТНЗ України; ступенева система навчання; формування іншомовної освіти ВТНЗ згідно із Загальноєвропейськими рекомендаціями; впровадження національної програми вивчення та популяризації іноземних мов "Україна - speaking"; створення концепцій розвитку іншомовної освіти ВТНЗ; навчання іноземної мови за рівнями тощо). Визначено перспективні напрями вдосконалення навчання іноземних мов у ВТНЗ в умовах інтеграції країни у світовий освітній простір. Конкретизовано особливості змісту (ідеологічна, методична, технологічна), форм (практична, самостійна, дистанційна робота) та методів (метод проєктів, комунікативний, метод створення мовного портфелю для професійного спілкування, системно-комунікативний) навчання іноземних мов у системі вищої технічної освіти України. Подальшого розвитку набула характеристика історіографії дослідження, що розширює межі вивчення проблеми навчання іноземних мов у ВТНЗ, чинників, що впливали на становлення та розвиток іншомовної освіти України. До наукового обігу введено маловідомі й невідомі архівні документи, історичні факти, відомості про організаційні форми, зміст і процес навчання іноземних мов у ВТНЗ. Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913-2 г(4УКР)6
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА437078 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|