Труба Г. М. Виокремлення поняття освітянського мережевого дискурсу: розмежування понять "педагогічний дискурс", "науковий дискурс" і "освітянський мережевий дискурс" / Г. М. Труба // Зап. з укр. мовознавства : зб. наук. пр.. - 2022. - Вип. 29. - С. 360-368. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.Виокремлено з традиційних наукового і педагогічного дискурсів новий дискурс - освітянський мережевий, який є абсолютно новою, раніше не дослідженою одиницею, та надана спроба його характеристики за класичною усталеною схемою структурування дискурсів. У сучасному світі цифровізації та автоматизації різноманітних процесів наука та освіта не стоять осторонь, а вчитель - в авангарді змін, отже, і науковий, і педагогічний дискурси зазнають не лише формальних, а й якісних змін, які викликані пошуком нової освітньої парадигми, принципів та підходи до організації навчального процесу, а також методів, форм і засобів навчання студентів, впровадження технологічних інновацій, що сприятиме підвищенню якості освіти. Усе це не могло не змінити докорінно структури цих дискурсів та призвести до формування нових. Мета дослідження - виділення освітнього мережевого дискурсу в окрему структурну одиницю. Завдання: проаналізувати онлайн-"життя" українських освітян і на основі цього дослідження описати структуру освітнього мережевого дискурсу. Об'єкт дослідження - освітній мережевий дискурс, а предмет дослідження - визначення основних диференційних ознак, притаманних будь-якому дискурсу. Фактичний матеріал - добірка матеріалів із соціальних мереж "Intagram", "Facebook", "YouTube", "TikTok". Загалом опрацьовано понад 500 сторінок як відомих і помітних в українському освітньому просторі постатей (офіційні сторінки І. Д. Фаріон та О. М. Авраменко), так і маловідомих. Серед загальнонаукових методів використовувалися аналіз, синтез, індукція, дедукція, спостереження, зокрема не включені (спостереження за офіційними сторінками); описовий. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що воно є першою спробою дослідження освітнього мережевого дискурсу, який широко представлений у сучасному суспільстві, як не суто інституційного, аргументативного, інформаційного, соціально-ритуального інституційно-побутового опосередкованого типу дискурсу. Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-70:Ч
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж70290 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|