Кизенко В. І. Теоретико-методологічні засади проєктування змісту варіативного навчання у закладах загальної середньої освіти : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.09 / В. І. Кизенко; Національна академія педагогічних наук України, Інститут педагогіки. - Київ, 2021. - 43 c. - укp.Викладено результати дослідження теоретико-методологічних засад проєктування змісту варіативного навчання у закладах загальної середньої освіти. Визначено пріоритети, пов'язані з профілізацією загальної середньої освіти. Проаналізовано наукову літературу, чинні державні документи та навчальні програми, підручники й посібники з проблеми дослідження. Обґрунтовано важливість дидактичних принципів формування варіативного компонента змісту освіти. Схарактеризовано дидактичні функції курсів за вибором у процесі реалізації профільного навчання. Розглянуто змістово-процесуальний потенціал проєктування варіативного навчання як ресурс оновлення теоретико-методологічних засад проєктування змісту варіативного навчання й основ розвитку дидактичної системи варіативного навчання. Розроблено й обґрунтовано комплексну структурно-функціональну модель проєктування та реалізації варіативного змісту освіти. Схарактеризовано розроблені й обґрунтовані теоретичні засади здійснення діагностики ефективності реалізації змістово-процесуального потенціалу проєктування варіативного навчання. Розроблено й обґрунтовано організаційно-педагогічні умови реалізації змістово-процесуального потенціалу проєктування варіативного навчання як чинника моніторингу функціонування дидактичної системи варіативного навчання. Верифіковано результати наукового забезпечення та супроводу процесу реалізації змісту варіативного освітнього компонента у дидактичній системі варіативного навчання Київської гімназії східних мов № 1 (за підсумками Всеукраїнського експерименту 2012 - 2019 рр.). Доведено, що теоретико-методологічні засади проєктування змісту варіативного навчання у закладах загальної середньої освіти детермінуються потребою в науковому проєктуванні цілей (цілеутворення) освіти, що мають спрямовуватися у бік предметно-компетентнісної підготовки здобувачів профільної освіти задля забезпечення вільного орієнтування їх у житті та світі професій, сприяти у визначенні пріоритетів і цінностей майбутнього випускника закладу загальної середньої освіти у постійно змінюваних умовах під впливом політичних, соціально-економічних і соціокультурних трансформацій. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.2
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА452169 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Автореферати дисертацій Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|