Danylenko V. V. Strategic landmarks in agribusiness entities-management. Cross-functional marketing logistics perspective = Стратегічні орієнтири в менеджменті суб'єктів агробізнесу. Міжфункціональний маркетингово-логістичний ракурс / V. V. Danylenko, A. V. Zavgorodnii, I. O. Shapovalova // Актуал. проблеми інновац. економіки. - 2021. - № 1. - С. 12-19. - Бібліогр.: 22 назв. - англ.Найважливішим завданням маркетингової логістики в агробізнесі є створення ефективних ланцюгів постачання сільськогосподарської продукції та управління ними. Для вирішення поставленого завдання потрібно проаналізувати існуючі взаємовідносини між виробниками, суб'єктами сфери обігу і споживачами продуктів і намітити шляхи їх вдосконалення. В умовах активного ринку між учасниками ланцюга поставок об'єктивно народжуються певні протиріччя, які стримують розвиток взаємовигідних зв'язків і гальмують процес інтеграції. Вирішення згаданих протиріч можливо тільки правильно визначивши цілі всіх задіяних економічних суб'єктів з урахуванням інтересів і вподобань кінцевих споживачів. Мета дослідження - з позиції упровадження міжфункціонального маркетингово-логістичного підходу до системи менеджменту суб'єктів агробізнесу визначити пріоритетні питання формулювання цілей з огляду на особливості внутрішнього та зовнішнього середовища діяльності зазначених суб'єктів. У даному досліджені відповідно до поставлених цілей здійснено аналіз внутрішнього та зовнішнього середовищ діяльності суб'єктів агробізнесу з точки зору інтегративного міжфункціонального підходу реалізації ними маркетингових і логістичних компетенцій. Обгрунтовано актуальність питання інтеграції методологічних основ маркетингу і логістики в систему менеджменту сільськогосподарських підприємств. Представлено точки зіткнення логістичних і маркетингових стратегій підприємств, а також їх відношення до загальної стратегії підприємства на вищому рівні прийняття рішень і до відповідних тактичного і операційного рівнів. Проаналізовано зміст основних бізнес-процесів, виконуваних в рамках реалізації логістичних і маркетингових стратегій учасників продовольчого ланцюга постачань. Окремо досліджені умови здійснення управління матеріальними потоками і маркетингом в сільському господарстві. Виявлені можливості спільної реалізації компетенцій двох досліджуваних концепцій, описані переваги такої взаємодії отримувані суб'єктами агробізнесу. Висновки: визначено, що міжфункціональна інтеграція може створювати позитивний вплив як на управління попитом (підвищення задоволеності клієнтів і т.д.), так і на управління поставками (запобігання затримок поставок і т.д.). Обидві концепції управління (маркетинг і логістика) визначають загальну стратегію компанії на ринках поставок і дистрибуції. У зв'язку з цим, з одного боку, задоволеність споживача досягається за рахунок скоординованих маркетингових заходів щодо продукту, ціни, просування і розподілу, які пропонують споживачеві часові і просторові вигоди (в значній мірі підвищення результативності). З іншого боку, отримання компанією прийнятного прибутку протягом тривалого періоду часу визначається зниженням загальних логістичних витрат (в значній мірі підвищення ефективності). Механізм упровадження стратегічної маркетингової системи в ланцюгах постачань продовольства з урахуванням логістичної стратегії вимагає подальшого дослідження. Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)321-211.1
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж101404 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|