РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000806135<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Мафтин Н. 
Василь Стефаник - Іван Цанкар: типологія художнього мислення / Н. Мафтин // Прикарпат. вісн. НТШ. Сер. Слово. - 2022. - № 16. - С. 117-136. - Бібліогр.: 27 назв. - укp.

Мета роботи - дослідження українсько-словенських зв'язків, зокрема й на рівні двох видатних представників українського та словенського модернізму - В. Стефаника та І. Цанкара. Адже компаративні студії української та словенської літератур представлені невеликою кількістю праць. Що ж до обраної проблеми, то наукові праці, присвячені постатям В. Стефаника та І. Цанкара, у долі та творчості яких є чимало спільного, взагалі відсутні. Дослідження обраної проблеми надає можливість розширити слов'янський контекст української модерної літератури, подивитися на епоху крізь призму доль і творчості митців, адже ідея "еволюційної історії літератури" поступається на користь "дослідження історії письменників". Обидва митці були сучасниками та громадянами імперії Габсбургів. І український і словенський письменники зазнали впливу європейського модернізму, шлях вироблення індивідуальних стильових стратегій обидвох письменників пролягав через знакові міста - осередки культури європейського модернізму (для В. Cтефаника - Краків, для І. Цанкара - Відень). Однак творчість кожного закорінена в глибинах національного. Обидва письменники реагували на ті ж соціальні виклики доби (тема еміграції, тема війни, життя простолюду, тяжке дитинство). Для творчості двох властива й домінанта трагічного. Важливу роль зіграло й відчуття маргінальності: як В. Стефаник, так І. Цанкар, будучи громадянами великої імперії, не належали до представників титульної нації. Розуміння власної причетності до "служби громаді" також цілком виразно задекларовано у творчості двох письменників. Типологію художнього мислення словенського й українського авторів простежено на тематичному, жанровому, стильовому рівнях. Зроблений аналіз ідейно-художніх, жанрово-стильових особливостей ліричних образків "Дорога" В. Стефаника та "Моя нива" І. Цанкара, повісті "Батрак Єрней і його право", новел "Святе причастя", "Старі і діти" І. Цанкара та новел В. Стефаника "Палій", "Нитка", "Діточа пригода" виявляє типологію художнього мислення двох авторів на рівні особистісно-біографічної мотивації, та водночас - відмінності, зумовлені специфікою як психічної організації митців, так і закоріненістю в підгрунті "національних архетипів".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 Стефаник В. 418.3 + Ш5(4СЛО)5-4 Цанкар І. 418.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73616 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського