Фокша О. М. Педагогічні умови формування фасилітаційної компетентності майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей у професійній підготовці : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. М. Фокша; Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського. - Одеса, 2019. - 21 c. - укp.Розглянуто проблему формування фасилітаційної компетентності майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей у професійній підготовці. Спираючись на результати аналізу наукового фонду, схарактеризовано специфіку професійної діяльності вчителя гуманітарних спеціальностей і своєрідність його професійної підготовки у закладі вищої освіти. Уточнено зміст базових понять: компетентність, фасилітація, фасилітаційна взаємодія. Науково обґрунтовано зміст феномена "фасилітаційна компетентність майбутнього вчителя гуманітарних спеціальностей" як інтегративний, динамічний комплекс індивідуально-особистісних і професійно-діяльнісних характеристик педагога, що характеризується здатністю вибудовувати фасилітаційну взаємодію з усіма суб'єктами освітнього процесу з урахуванням розвивального потенціалу гуманітарних дисциплін. Визначено компоненти фасилітаційної компетентності (гносеологічний, праксеологічний, аксіологічний), критерії (проєктивний, інструментальний, світоглядний) із відповідними показниками, рівні сформованості фасилітаційної компетентності майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей (функційно-варіативний, професійно-стереотипний, фахово-унормований). Науково обґрунтовано педагогічні умови, що забезпечують формування фасилітаційної компетентності майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей у професійній підготовці: систематизація знань майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей щодо специфіки фасилітаційної взаємодії; набуття майбутніми вчителями гуманітарних спеціальностей досвіду фасилітаційної взаємодії; актуалізація ціннісного ставлення майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей до фасилітаційної взаємодії у професійній діяльності. Перевірено ефективність педагогічних умов і моделі (професійно-орієнтувальний, конструктивно-моделювальний та суб'єктно-збагачувальний етапи) формування фасилітаційної компетентності майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей у професійній підготовці. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22 + С.р
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА438284 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|