Попович В. М. Взаємозв'язок соціального вчення православних церков і богословської освіти в Україні: філософсько-релігієзнавчий аналіз : автореф. дис. ... д-ра філос. наук : 09.00.11 / В. М. Попович; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2018. - 32 c. - укp.Проаналізовано систему православної богословської освіти (далі – БО) в Україні, визначено її базові принципи та конкретні форми у контексті соціального вчення православних Церков (далі – ПЦ) як основи формування морально-етичних якостей, громадянської позиції та професійних компетентностей священнослужителів у пастирському, місіонерському та соціальному служінні. Представлено результати комплексного релігієзнавчо-філософського дослідження особливостей взаємозвꞌязку соціального вчення ПЦ та БО в Україні, який визначив чинники і механізми впливу соціальної доктрини ПЦ на систему БО в Україні, зокрема на формування морально-етичної компетентності та суспільно-громадянської позиції православного духовенства. Доведено наявність принципового взаємозв’язку сучасного соціального вчення і православної богословської системи освіти та виховання в Україні: інкорпорація соціального вчення ПЦ у систему БО впливає на формування морально-етичної компетентності та суспільно-громадянської позиції православного духовенства через механізми демократизації освітньо-виховного процесу і посилення соціального аспекту в православній богословській освіті (соціальне служіння, практична соціальна робота тощо). Запропоновано періодизацію її розвитку за критеріями: часовий період, основні соціально-політичні й історичні події та процеси в Україні, історичний аспект розвитку православꞌя в Україні, інституційні форми православної БО (система духовної освіти), основні церковні та світські діячі в сфері її становлення і розвитку, соціально-філософська основа БО (особливості формування соціального вчення, соціальної доктрини ПЦ). Вибудовано історичну хронологію розвитку соціального вчення таких Церков. Виокремлено ключові освітні компетентності православного священнослужителя в сучасній вітчизняній православній БО тощо. Представлено структуру ціннісної і моральної свідомості студентів православних духовних вищих навчальних закладів (далі – ВНЗ), у якій виділено такі структурні компоненти: когнітивний, світоглядний, поведінковий, емоційний. Зꞌясовано особливості ставлення до богословської освіти в Україні студентів православних духовних ВНЗ та експертного середовища. Індекс рубрикатора НБУВ: Э372.27-44 + Э372.27-677
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА439222 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|