РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000807769<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Мацюк В. М. 
Формування дослідницької компетентності учнів гімназій / В. М. Мацюк // Наук. зап. Малої акад. наук України : зб. наук. пр.. - 2022. - № 2. - С. 73-81. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто можливості формування дослідницької компетентності учнів гімназії. Наголошено, що дослідницька компетентність виявляє рівень розвитку мислительних процесів і дослідницьку активність учнів. Визначено, що сутність дослідницької компетентності полягає у виділенні особистісних рис учнів, які виражаються в усвідомленій готовності і здатності самостійно опановувати і отримувати системи нових знань, базуючись на попередньо вже засвоєній сукупності знань, вмінь, навиків і способів діяльності. З'ясовано, що дослідницька компетентність може бути сформована тільки у процесі дослідницької діяльності. Ключовими поняттями, які визначають необхідні умови для організації такого роду діяльності учнів у школі, є пошук, самостійність, ініціатива, практична дія, експеримент, спільна робота, ситуація недоозначеності, протиріччя, наявність різних точок зору. Доведено, що залучення до дослідницької діяльності пов'язане із рівнем готовності до неї, який можна охарактеризувати через мотиваційний, когнітивний, процесуальний, креативний і рефлексивно-оціночний компоненти. Встановлено, що ефективними засобами реалізації професійної спрямованості навчання фізики є: акцентування уваги учнів на універсальності фізичних методів; використання практичних задач, які ілюструють необхідність фізичних знань у різних ситуаціях; використання міжпредметних зв'язків. З'ясовано, що для формування дослідницької компетентності особливе місце в курсі фізики основної школи потрібно відводити навчально-дослідницьким задачам. Показано важливість компетентнісного підходу у навчальному процесі. Розкрито поняття "дослідницька компетентність" і "дослідницька діяльність" і продемонстровано зв'язок між ними. Запропоновано дослідницькі задачі й завдання, які можуть бути використані під час навчання фізики в основній школі з метою формування дослідницької компетентності.



Шифр НБУВ: Ж74206 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського