Дерев'янко О. О. Модернізація компетентнісного навчання молодших школярів із порушеннями зору через використання адаптованих прийомів STEM-освіти (методична розробка) / О. О. Дерев'янко // Наук. зап. Малої акад. наук України : зб. наук. пр.. - 2022. - № 3. - С. 71-78. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.Акцентовано увагу на необхідності модернізації компетентнісного навчання молодших школярів із порушеннями зору, зазначені шляхи і фактори для вдосконалення змісту інклюзивної освіти через використання адаптованих STEM-прийомів. Серед окреслених актуальних завдань сучасної школи виділяється реалізація компетентнісного підходу в навчанні, спрямованість освітнього процесу на формування і розвиток компетенцій особистості. Йдеться про компетентність як про нову одиницю виміру освіченості людини, при цьому увага акцентується на результатах навчання, в якості яких розглядається не сума завчених знань, умінь, навичок, а здатність діяти в різноманітних проблемних ситуаціях. Власне, життя незрячих людей - це безперервний процес спроб, досліджень, тактильних обстежень, випробувань, залучення інформації з усіх аналізаторів через компенсаторні процеси, сприймання на слух, дотик, температуру і, відповідно, рефлексія - цим одним сучасним поняттям і можна назвати STEM. З урахуванням досвіду роботи тифлопедагога у статті виділені першочергові інструментарії підготовчого етапу до введення у навчання STEM-підходів. Залежно від можливостей учнів з ООП та темпів закріплення навичок зазначеної підготовчої роботи запропоновано вводити проєктні STEM-дні, які будуть об'єднані однією темою і матимуть міжпредметне насичення. Саме метод проєктів передбачає самостійну діяльність учнів і сприяє розвиту самої дитини як творчої особистості. Крім того, цей метод дає змогу розкрити будь-яку тему у взаємозв'язку всіх навчальних предметів. Длярозкриття практичного змісту питання висвітлена тема "Вода", підтема "Вода в почуттях і відчуттях", щоб не тільки дати учням інформацію, зібрати велику кількість матеріалу, а й набути чуттєвого досвіду, розкрити творчий потенціал кожної дитини.
Шифр НБУВ: Ж74206 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|