Півень М. Г. Інноваційні підходи до запровадження STEM-навчання на уроках історії / М. Г. Півень, Г. Ф. Сударева // Наук. зап. Малої акад. наук України : зб. наук. пр.. - 2022. - № 3. - С. 108-116. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.Порушено проблему впровадження у шкільний курс історії STEM-технологій як засобів реалізації STEM-освіти. З'ясовано, що проблема реалізації STEM-освіти в українській школі є ширшою, ніж модернізація викладання лише предметів природничо-математичного циклу, і стосується предметів усіх навчальних галузей без винятку, зокрема й історичної. Водночас застосування елементів STEM-освіти на уроках історії досі не було об'єктом окремого системного дослідження, що актуалізує зазначену проблему. Мета STEM-освіти полягає в цілеспрямованому створенні зв'язків між школою й соціальними практиками, між освітнім процесом і цілим світом у площині розвитку природних здібностей дитини, рівень яких визначатиме її успішну самореалізацію як під час навчання, так і поза школою. Завдяки STEM-технологіям учень має можливість генерувати цікаві ідеї й відразу втілювати їх у життя, набуває досвіду планування своєї діяльності, виходячи з поставленого завдання й наявних ресурсів, та її успішного здійснення. З урахуванням суті та мети STEM-освіти її впровадження потребує докорінної зміни чинних програм та форм навчання в закладі освіти. В Україні розвиток STEM-освіти визнаний одним із пріоритетних напрямів реформування освітньої галузі, що підкріплюється осучасненням відповідної нормативно-правової бази. Дослідженням розширено інформаційне поле щодо кращого осягнення методики впровадження STEM-освіти через інноваційні методи, засоби та форми організації освітнього процесу, такі як: кейс-метод, технологія контекстного навчання; робота з першоджерелами, текстами англійською мовою, інфографікою, QR-кодами, звертання до мистецьких образів; інтеграція зі STEM-дисциплінами. Визначено, що спільним для технологій такого типу є інтегрований підхід до навчання, який грунтується на встановленні зв'язків між шкільними дисциплінами або шкільними дисциплінами і наукою, життям, професіями. Наведені приклади уроків доводять доцільність та ефективність цих засобів у розвитку компетентностей здобувачів освіти нової української школи, а саме: навчально-інформаційної; комунікативної (соціальної); володіння методами аналізу та критичного мислення, умінь працювати з текстом; досвіду прийняття рішень, дій у новій ситуації, вирішення проблем; умінь самостійної роботи та роботи в команді, що є важливими в майбутній професії, зокрема STEM-професії. Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(0) р
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж74206 Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Наукова періодика України
![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|