Польовий О. Г. Художньо-комунікативні параметри творчої діяльності композитора в музичній культурі України кінця XX – початку XXI століття : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 26.00.01 / О. Г. Польовий; Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв. - Київ, 2019. - 22 c. - укp.Досліджено виявлення художньо-комунікативних важелів творчо-практичної діяльності композитора як суб’єкта сучасних ринкових застав музичного буття, специфіка яких усвідомлюється в компенсативному поєднанні вокально-мелодійної музики актуального національного звучання із сукупністю ангажованого чи розважального дійства. Апробацією зазначеного підходу виступає наявний досвід організації музичних конкурсів, фестивалів та культурно-масових заходів. Доведено, що художньо-комунікативні параметри організаційної, економічно-доцільної в своїй основі діяльності музиканта-фахівця орієнтовані у популярній і масовій музичній культурі на ідеальні елементарно-образні стимули різного роду акцій-заходів. В ній відзначаються показники, що забезпечують існування останніх і визначають діяльність професійного композитора в них. Спеціально відзначається, що має місце орієнтація на організаційну ініціативу як ключову частину культурно-масової постановки заходу, аж до формування артистичної індивідуальності, що опиняється в центрі естетичного цілого вистави-видовища. Суттєвим також є спирання в концепції авторських прав у мас-культурній сфері на освітній статус учасників, хоча здійснюваний, у тому числі і для музикантів, в інших критеріях, ніж це представлено в академічних видах і жанрах творчої діяльності. Рушійним моментом організаційно-комунікативної діяльності музиканта-фахівця виступає спирання у музичному оформленні шоу-видовища-вистави на національно вивірені стереотипи художніх комунікацій, які для України нерозривно пов'язані з формами канта і думи-думки та релігійно-літургічною практикою виявлення національної самосвідомості. У якості узагальнюючого положення є висунення співацько-тонової активності художнього вираження в масово-культурних заходах, що дарує омузикаленість цілого, за яким стоїть елітарна культура високого пафосу, заперечуючи побутову "зниженість" звучання динамічно-шумової "прози". Запропоновано активізацію культурологічних розробок у сфері мистецтвознавства в напрямку науково-теоретичного обслуговування організаційно-концепційних здобутків популярної та масової культури, для якої атрибутивною є художньо-музична складова, що забезпечує успіх відповідних соціальних комунікацій. Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.3(4УКР)6 + Щ314-03(4УКР)6
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА439335 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|