РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000809884<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Шевченко В. Й. 
Адміністративно-правовий статус військово-цивільних адміністрацій : автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / В. Й. Шевченко; Одеський державний університет внутрішніх справ. - Одеса, 2019. - 20, [1] c. - укp.

Представлено аналіз законодавчої бази, в результаті структурної модернізації місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Донецької та Луганської областей, ефективної організації їх плідної взаємодії, утворено якісно нову форму місцевого управління, а по суті – військово-цивільного адміністрування, що загалом показала свою дієвість та результативність у процесі протистояння військовій окупації країни-агресора. Військово-цивільні адміністрації є органами державної влади, адміністративно-правовий статус яких являє собою складну організаційно-правову конструкцію. Її унікальність полягає в тому, що один державний орган поєднує в собі управлінські та правоохоронні функції. Виходячи з цього, для повного і всебічного розкриття його змісту доцільно виокремити головні ознаки органу державної виконавчої влади як суб'єкта управління та, на цій основі, розкрити зміст та особливості адміністративно-правового статусу військово-цивільних адміністрацій. Розкрито конституційні норми, що регулюють адміністративно-правовий статус військово-цивільних адміністрацій і не відрізняються системністю та цільовою спрямованістю. Більше того, у Конституції України взагалі відсутні норми, що регулюють питання утворення й функціонування місцевих тимчасових органів державної влади з елементами військової організації управління. Враховуючи складну організаційну структуру військово-цивільних адміністрацій, яка передбачає поєднання в одному державному органі представницьких, виконавчих і правоохоронних функцій, специфіка їх адміністративно-правового статусу полягає в одночасному підпорядкуванні одразу трьом вищим органам державної влади: Президенту України, Верховній Раді України та Кабінету Міністрів України. Сформульовано визначення адміністративно-правового статусу військово-цивільних адміністрацій, який являє собою нормативно врегульований порядок їх утворення та функціонування, закріплення основних повноважень, напрямків їх діяльності та взаємодії з іншими органами державної влади, правоохоронними органами та військовими формуваннями щодо забезпечення публічного порядку та національної безпеки. Зроблено висновок про наявність двох напрямків розвитку національного законодавства щодо врегулювання відносин у галузі місцевого самоврядування: а) норми, що встановлюють механізм запровадження децентралізації влади та наділення місцевих громад розширеними повноваженнями з управління відповідними територіями; б) норми, спрямовані на посилення публічного адміністрування з елементами військової організації управління в районах проведення операції об’єднаних сил. Наголошено на необхідності проведення подальших наукових досліджень щодо розроблення повноважень військово-цивільних адміністрацій у галузі підготовки та захисту відповідної адміністративно-територіальної одиниці у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Оскільки наразі посідають місце два вектори компетенції військово-цивільних адміністрацій: а) забезпечення державного управління та місцевого самоврядування; б) забезпечення публічного порядку та безпеки. Доведено, що повноваження військово-цивільних адміністрацій являють сукупність юридично закріплених прав і обов'язків, необхідних для здійснення їх базових функцій. Дефініція "повноваження" є невід'ємною властивістю та базовою складовою компетенції, яка трактується як здатність військово-цивільних адміністрацій вступати у правовідносини з метою реалізації покладених на них завдань і функцій, наповнених конкретним змістом і повноваженнями. Констатовано, що правове регулювання функціонування військово-цивільних адміністрацій (військово-цивільного адміністрування) повинно: а) здійснюватися в умовах надзвичайних правових режимів, б) закріплюватися на найвищому (конституційному) рівні. На підставі аналізу конституційного законодавства зарубіжних країн виокремлено ключові ознаки надзвичайних правових режимів: а) офіційний порядок запровадження; б) формування тимчасових державних органів із дотриманням принципу строковості їх функціонування; в) концентрація повноважень у компетенції виконавчої влади, розширення їх обсягу; г) відведення першорядної ролі поліцейським та військовим формуванням. Сформульовано визначення адміністративно-правового статусу військово-цивільних адміністрацій, який являє собою нормативно врегульований порядок їх утворення та функціонування, закріплення основних повноважень, напрямків їх діяльності та взаємодії з іншими органами державної влади, правоохоронними органами та військовими формуваннями щодо забезпечення публічного порядку та національної безпеки. Наголошено на дуалістичному характері компетенції військово-цивільних адміністрацій, яка, з одного боку, включає повноваження місцевих органів держав.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)111

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА439621 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського