РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000809942<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Ніколаєвська Ю. В. 
Музична комунікація як інтерпретативний феномен (на прикладі творчості ХХ - початку ХХІ ст.) : автореф. дис. ... д-ра мистецтвознавства : 17.00.03 / Ю. В. Ніколаєвська; Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової. - Одеса, 2021. - 36 c. - укp.

Обгрунтовано теорію музичної комунікації як системи, що зумовлена творчою практикою інтерпретування музичного мистецтва ХХ-ХХІ ст. та узагальнює її. Актуалізація інтерпретативної парадигми в останню третину XX - початку XXI ст. пов'язана з домінуванням в системі музичної комунікації суб'єкту творчості, позначеного як Homo Interpretatus (людина, що інтерпретує). На прикладах композиторської та виконавської творчості у стильовій множинності мистецького простору XX-XXI ст. наголошено на принциповій інтерпретувальності будь-якого феномену музичної творчості. Уперше: запропоновано розуміння музичної комунікації як інтерпретативного феномена та актуалізовано інтерпретативно-комунікативyий підхід при дослідженні різних артефактів музичної комунікації XX - початку XXI ст.; сформульовано когнітивний органон, що охоплює всі складові музичної інтерпретації як комунікаційного досвіду, обгрунтовано доцільність уведення в науковий обіг понять «Ноmо Interpretatus» та «комунікативна стратегія», концептуалізовано їхню роль в музикознавстві та надано дефініції; розроблено концепцію Homo Interpretatus в мистецтві XX-XXI ст.; запропоновано типологію комунікативних стратегій та апробовано на ґрунті музичної творчості ХХ - початку XXI ст.; змодельовано структуру музичної комунікації як багаторівневу та відкриту систему. Ноmо Interpretatus позначено центральним елементом системи наукового опису комунікативної парадигми - інтерпретології, що базується на синтезі когнітивістики та музикознавства та є науковим методом, що структурує новий простір комунікації. Інтерпретативний вимір увиразнений через теоретичну та практичну складові теорії музичної комунікації. Окреслено вплив змін в системі комунікації на параметри музичного твору, його виконання та наукового опису. Через адаптацію поняття «комунікативна стратегія» запропоновано розподіл інтерпретології на «аналітичну» та «виконавську». Доведено, що наявність інтерпретативного компоненту специфікує зміст базових категорій: особистість, що інтерпретує; інтерпретувальна свідомість; інтерпретувальний розум; інтерпретувальне мислення. Запропоновано поняття «комунікативна стратегія» (супідрядне Ноmо Interpretatus) та надано типологію (композиторська, виконавська, слухацька, інтерпретаторська).


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.712 + Щ31 г(0)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА453239 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського