РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000810300<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Мокрій Т. Ф. 
Профіль ободу коліс пасажирського вагона для умов спільної експлуатації на українських і європейських залізницях / Т. Ф. Мокрій, І. Ю. Малишева, Л. Г. Лапіна, Н. В. Безрукавий // Техн. механіка. - 2022. - № 4. - С. 111-120. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Актуальність роботи пов'язана з розв'язанням важливої задачі сучасного розвитку залізничного транспорту України, прискоренням інтеграції України в європейські залізничні перевезення. Зараз найефективнішим способом подолання кордонів між країнами з різною шириною колії є застосування розсувних колісних пар, системи, яка здатна без зупинки руху залізничного складу змінюватися під ширину колії на спеціальних перекладних колійних пристроях. Застосування розсувних колісних пар для спільної експлуатації вагонів на українських і європейських залізницях пов'язано з вирішенням проблеми забезпечення доброї сумісності пари "колесо-рейка" на обох коліях. Мета роботи полягала в розробці єдиного профілю обода коліс для експлуатації на вітчизняних і європейських залізницях, прогнозуванні безпеки руху вагонів з такими колесами, показників динамічних якостей і процесів їх динамічної взаємодії з коліями, що мають різні параметри. Використано методи механіки деформівного твердого тіла, статистичної динаміки, чисельного інтегрування. Побудовано сімейство профілів обода коліс і оцінено ефективність їх використання в колісних парах пасажирського вагона, що рухається по українських (ширина колії 1520 мм) та європейських (ширина колії 1435 мм) залізницях. Для кожного варіанта профілю розв'язувалась просторова задача контакту коліс і рейок, аналізувались параметри взаємодії, у тому числі розміри і розташування контактних плям. Також проводились розрахунки вписування вагона у кругову криву малого радіуса (R = 300 м) та його руху з різними швидкостями по прямих ділянках колії. Вибір серед побудованих профілів проводився за двома критеріями: гребеневого зносу коліс і стійкості руху екіпажа. На підставі виконаних досліджень запропоновано новий зносостійкий профіль ободу залізничного колеса ІТМ-73EP, використання якого в розсувних колісних парах пасажирських вагонів дозволить при збереженні високих динамічних якостей екіпажів забезпечити прийнятні показники їхньої взаємодії з колією в умовах спільної експлуатації на українських і європейських залізницях.


Індекс рубрикатора НБУВ: О245-046.51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16745 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського