РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000811899<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Боднар І. 
Взаємозв'язки між показниками фізичної підготовленості та повсякденними адаптивними навичками в школярів із розладами аутичного спектра / І. Боднар, О. Петрусенко // Фіз. виховання, спорт і культура здоров'я у сучас. сусп-ві. - 2022. - № 3. - С. 32-39. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Тенденція до збільшення кількості дітей із розладами аутичного спектра (РАС) і відсутність чітко встановлених методичних рекомендацій проведення фізичного виховання (ФВ) із такими дітьми актуалізують дослідження, які мають на меті покращити якість життя дітей із РАС засобами ФВ. Мета роботи - встановити взаємозв'язки між показниками фізичної підготовленості й адаптивної поведінки дітей із РАС. Учасниками дослідження були учні навчально-реабілітаційного центру I - II ступенів "Довіра" 10 - 11 років із РАС: хлопці (n = 19) і дівчата (n = 5). Застосовано такі методи, як тестування фізичної підготовленості, спостереження за адаптивністю поведінки, методи математичної статистики (кореляційний аналіз). Тісноту взаємозв'язків між показниками фізичної підготовленості й адаптивності поведінки дітей установлювали за коефіцієнтом кореляції Браве - Пірсона. Для оцінювання ступеня адаптивності поведінки застосовано рейтингову шкалу аутизму. Лише одна тестова вправа - стрибок у довжину з місця - утворювала зв'язок (r = -0,465, p << 0,05) зі ступенем розладу адаптивності поведінки вдітей із РАС (сумою балів). Результат стрибка в довжину також виказував достовірні коефіцієнти кореляції ще з п'ятьма з 15-ти критеріїв адаптивності поведінки дітей із РАС. Результати виконання низки інших тестових вправ проявляли один - два достовірні кореляційні взаємозв'язки з показниками адаптивності поведінки дітей із РАС. Установлено дані про погіршення окремих показників адаптивності поведінки дітей із покращанням результатів виконання ними окремих тестових вправ. Підтверджено дані про те, що засоби ФВ можуть слугувати ефективним засобом корегування показників адаптивності поведінки дітей із РАС. Найбільш ефективними засобами ФВ, які позитивно позначаються на окремих показниках адаптивності поведінки дітей із РАС і загальному її рівні, можна вважати ті, що сприяють формуванню швидкості, швидкісної сили, координованості рухів і здатності утримувати баланс. Установлені суперечності засвідчують, що питання зв'язку між фізичними вправами та повсякденними адаптивними навичками дітей із РАС потребує додаткового поглибленого вивчення.



Шифр НБУВ: Ж71868 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського