Хаврук В. О. Критерії оцінки й вибору рухомого складу АТП / В. О. Хаврук, О. О. Пархоменко // Наука та пpогpес тpансп. Вісн. Дніпp. нац. ун-ту залізн. тpансп. ім. акад. В. Лазаpяна. - 2021. - № 2. - С. 17-28. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.Проведено аналіз та обгрунтовано критерії оцінки й вибору рухомого складу - вантажних автомобілів автотранспортних підприємств (АТП) на підставі огляду наукових досліджень із цієї проблематики. Дослідження виконано з використанням таких загальних методів: абстрагування й конкретизація, аналіз, синтез, індукція, дедукція. Встановлено, що основними ознаками класифікації критеріїв оцінки й вибору рухомого складу є: кількість факторів (розрізняють одиничні й комплексні критерії); рівень залежності (можливо виділити повністю залежні від зовнішніх умов експлуатації, частково залежні й незалежні критерії); характер (кількісні та якісні критерії); кількісне значення (абсолютні й відносні критерії). Обгрунтовано практичний підхід під час вибору парку рухомого складу для АТП за таки мифакторами: характер і структура вантажопотоку; об'ємна маса й партійність вантажу; дорожні умови; забезпечення максимальної швидкості йбезпеки руху; забезпечення мінімальних витрат, пов?язаних із перевезенням вантажів. Представлено схему критеріїв вибору рухомого складу та з'ясовано п'ять етапів, які встановлюють послідовність оцінки й вибору автотранспортних засобів: аналіз умов перевезень і характеристики вантажу; вибір вантажопідйомності автомобіля; аналіз пристосованості конструкції до дорожніх умов; аналіз техніко-експлуатаційних властивостей автомобілів; техніко-економічна оцінка автомобілів, відібраних на перших чотирьох етапах, яка може бути виконана за різними критеріями. Доцільність зведення різних критеріїв в один комплексний показник якості виконано в графічній інтерпретації. З'ясовано, що техніко-економічну оцінку автомобілів здійснюють на основі критеріїв: продуктивність автомобіля; трудомісткість використання автомобіля; енергоємність перевезень; металоємність перевезень. Виконаний аналіз критеріїв дав змогу сформувати методику оцінки й вибору автотранспортних засобів, а використовувані при цьому критерії звести до структурованої схеми, яка враховує основну мету - отримання максимального прибутку від транспортної роботи й мінімізацію експлуатаційних витрат. Результати виконаного дослідження можуть бути використані АТП під час виборунових вантажних автомобілів на етапах закупівлі, відповідно до практичного досвіду перевезень різного роду вантажів. Індекс рубрикатора НБУВ: О384 + У9(4УКР)373.30-813
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж72605 Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|