Ловська А. О. Дослідження динамічної навантаженості несучої конструкції піввагона з пружно-в'язким наповнювачем у хребтовій балці / А. О. Ловська, О. В. Фомін, А. В. Рибін // Наука та пpогpес тpансп. Вісн. Дніпp. нац. ун-ту залізн. тpансп. ім. акад. В. Лазаpяна. - 2021. - № 3. - С. 59-66. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.Передбачено дослідити динамічну навантаженість несучої конструкції піввагона з пружно-в'язким наповнювачем у хребтовій балці шляхом математичного моделювання. Здійснено математичне моделювання динамічної навантаженості несучої конструкції піввагона із замкненою хребтовою балкою, заповненою наповнювачем із пружно-в'язкими властивостями. До уваги взято випадок найбільшого навантаження несучої конструкції піввагона в експлуатації - маневрове співударяння з урахуванням дії на задній упор автозчепу навантаження у 3,5 МН. Для визначення динамічної навантаженості піввагона використано математичну модель, сформовану проф. Г. І. Богомазом. У рамках цього дослідження модель доопрацьовано шляхом адаптації її до визначення динамічної навантаженості піввагона. У ній враховано сили тертя, які виникають між п'ятниками кузова та підп'ятниками візків, а також властивості енергопоглинального матеріалу. Розв'язок математичної моделі здійснено в програмному комплексі MathCad. При цьому диференціальні рівняння руху зведено до нормальної форми Коші, а потім інтегровано за методом Рунге-Кутта. Початкові переміщення та швидкості враховано рівними нулю. Розрахунок здійснено на прикладі універсального піввагона моделі 12-757 виробництва ПАТ "Крюківський вагонобудівний завод" (м. Кременчук) на типових візках 18-100. Отримано прискорення як складові динамічного навантаження, які діють на піввагон із замкненою конструкцією хребтової балки, заповненої наповнювачем із пружно-в'язкими властивостями. Встановлено, що за жорсткості матеріалу, яким заповнена хребтова балка, 82 кН/м, а також коефіцієнта в'язкого опору 120 кН-с/м максимальні прискорення несучої конструкції піввагона складають близько 37 м/с<^>2 (0,37 гр). Запропоновано математичну модель для визначення динамічної навантаженості піввагона із замкненою конструкцією хребтової балки, заповненої наповнювачем із пружно-в'язкими властивостями. Модель дозволяє отримати прискорення як складові динамічного навантаження, які діють на несучу конструкцію піввагона, з урахуванням заходів щодо вдосконалення за маневрового співударяння. Результати проведених досліджень сприятимуть зменшенню пошкоджень несучих конструкцій піввагонів в експлуатації, скороченню витрат на їх утримання, створенню напрацювань щодо проєктування інноваційних конструкцій рухомого складу, а також підвищенню ефективності його експлуатації. Індекс рубрикатора НБУВ: О244.32-015
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж72605 Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|