Протас О. Л. Теоретичні і методичні основи підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з обдарованими дітьми : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / О. Л. Протас; ,Державний вищий навчальний заклад "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника". - Івано-Франківськ, 2021. - 40 c. - укp.Вперше обгрунтовано теоретичні та методичні основи підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з обдарованими дітьми. Представлено авторське трактування понять “професійна підготовка”, “професійна готовність”, “робота соціального працівника з обдарованими дітьми”, “обдарованість”, “обдарована дитина”, “професійна підготовка майбутніх соціальних працівників до роботи з обдарованими дітьми” та “професійна готовність майбутніх соціальних працівників до роботи з обдарованими дітьми”. Виокремлено й обгрунтовано методологічні підходи, які обумовили загальну спрямованість дослідження: системний, діяльнісний, компетентнісний, особистісно орієнтований, аксіологічний, культурологічний, а також принципи, зреалізовані на методологічному (науковості, історизму, системності, наступності, зв’язку теорії з практикою), загальнодидактичному (наочності, самостійності, креативності, творчості, інтеграції) та особистісному рівнях (свідомості й активності, ціннісного ставлення до знань, мобільності). Схарактеризовано критерії (мотиваційно-цільовий, когнітивно-дослідницький, діяльнісно-технологічний, особистісно-творчий та рефлексивно-вольовий) та рівні готовності майбутніх соціальних працівників до означеної діяльності у чотирьох вимірах: високий, достатній, середній, низький. Розроблено структурно-функціональну модель професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з обдарованими дітьми на основі взаємодії цільового, змістового, теоретико-методологічного, організаційно-методичного, практичного та контрольно-результативного блоків. Визначено й обґрунтовано педагогічні умови професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з обдарованими дітьми (перманентне оновлення змісту навчально-методичного забезпечення професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з обдарованими дітьми; забезпечення практико-орієнтованого освітнього процесу; впровадження у навчально-виховний процес інформаційно-комунікаційних технологій; розширення суб’єктів взаємодії у професійній підготовці соціальних працівників). Зауважено, що одержані результати експериментального дослідження свідчать про ефективність розробленої та реалізованої структурно-функціональної моделі професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи з обдарованими дітьми. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 р3 + Ч421.220
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА453451 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|