Рабінович Е. Х. Оцінка ухилу дороги методом точок однакових швидкостей / Е. Х. Рабінович, І. В. Грицук, М. Х. Буравцев, М. В. Володарець, В. Ю. Рижова, В. О. Зуєв // Вісн. Криворіз. нац. ун-ту : зб. наук. пр.. - 2022. - Вип. 54. - С. 8-16. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.Мета роботи - вирішення актуального завдання підвищення ефективності оцінювання дорожніх умов експлуатації транспортного засобу (ЕТЗ) в частині визначення ухилу дороги за рахунок розробки методу точок однакових швидкостей (ТОШ), що полягає у записі діаграм проїзду автомобіля накатом у двох протилежних напрямках та підбору таких точок, у яких модуль швидкості в обох напрямках однаковий. Для вирішення цього завдання використані положення теорії експлуатації автомобіля, методи обробки випадкових процесів і математичної статистики, а також аналіз літературних і патентних джерел, наукове узагальнення раніше виконаних досліджень. Запропоновано новий метод оперативного оцінювання дорожніх умов ЕТЗ в частині визначення ухилу дороги. В основу методу покладено вимірювання параметрів руху ТЗ накатом вперед, потім зворотного руху його через ту ж точку і з однаковою швидкістю та подальшому розрахуванні необхідних параметрів дороги/автомобіля в частині визначення ухилу дороги. При цьому досягається необхідна точність значень градієнта, отриманих після необхідної кількості прогонів. Таким чином, з'явилася можливість раціонального застосування простих технічних засобів для визначення і оцінювання дорожніх умов ЕТЗ в частині ухилу дороги. Результати і точність практичного керування процесом оцінювання дорожніх умов ЕТЗ в частині визначення ухилу дороги та подальшому розрахуванні необхідних параметрів дороги/автомобіля, а саме якості складових компонентів реалізації представленого методу. Запропоновано теоретичні положення методу ТОШ, сформовані детальні рекомендації щодо вимірювання та обробки результатів, що покращують якість експериментального оцінювання дорожніх умов ЕТЗ в частині визначення ухилу дороги. Показано, що при оцінюванні продольних профілів дороги результати визначення градієнта мало залежать від вітрового навантаження (коливання від середнього до 1 %) і від правильності оцінки опору автомобіля (коливання до 2 %). Різниця градієнта за методом ТОШ з іншими методами становить близько 1 ппм на гладкій дорозі, близько 2 ппм на більш крутій дорозі з локальними пошкодженнями тротуару. Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082.029
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж72501 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|