Внукова О. Проблеми набору на навчання майбутніх педагогів для закладів професійної (професійно-технічної) освіти швейного профілю (на основі аналізу потреб ринку праці та мотивацій абітурієнтів) / О. Внукова, О. Іванова, Т. Черченко // Professional Pedagogics. - 2022. - № 1. - С. 314-322. - Бібліогр.: 320 назв. - укp.Актуальність: зумовлюється необхідністю обгрунтування проблем, що стримують процеси поповнення вітчизняних закладів вищої освіти (ЗВО) вступниками з професійної освіти швейного профілю, та визначення шляхів їх подолання. Мета роботи - виділення проблем набору майбутніх педагогів професійної школи зі спеціальності "Професійна освіта" спеціалізації "Технологія виробів легкої промисловості" та обгрунтування пропозицій щодо їх вирішення. Методи: аналіз літератури, освітньо-професійних програм (ОПП), мотиваційних листів абітурієнтів та інших джерел, опитування, порівняння для виявлення проблем набору майбутніх педагогів для закладів професійної (професійно-технічної) освіти (ЗП(ПТ)О) швейного профілю; систематизація та узагальнення - для вирішення означених проблем. На підставі аналізу наукової літератури, ОПП "Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості)", статистичних даних, матеріалів із сайтів, мотиваційних листів абітурієнтів окреслено потреби сучасного ринку праці України у кваліфікованих робітниках для легкої промисловості та педагогічних працівниках для ЗП(ПТ)О швейного профілю, виявлено проблеми набору на навчання майбутніх бакалаврів і магістрів із професійної освіти спеціалізації "Технологія виробів легкої промисловості" та сформульовано пропозиції щодо їх вирішення. Означено кількість ЗП(ПТ)О України, які готують кваліфікованих робітників для легкої промисловості на сучасному етапі; визначено, що підготовка педагогічних працівників для цих ЗП(ПТ)О здійснюється у 8-ми ЗВО; встановлено проблеми набору на навчання майбутніх педагогів для ЗП(ПТ)О швейного профілю (низький попит абітурієнтів на дану спеціалізацію, відсутність мотивації частини абітурієнтів до педагогічної діяльності, недостатнє розуміння ними особливостей майбутньої професії); запропоновано шляхи вирішення даних проблем (активізація профорієнтаційної роботи, посилення педагогічної підготовки здобувачів освіти за відповідною ОПП, чітке формулювання особливостей ОПП, активне висвітлення процесу навчання за ОПП і працевлаштування випускників). Індекс рубрикатора НБУВ: М4 р(4УКР)2-3
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж74078 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|